Bănci și Asigurări

Marketing bancar: langa un credit merg si carduri

28.03.2007, 15:37 59

Vanzarea "la pachet" castiga rapid teren in ofertele bancilor, aceasta metoda permitand activarea unor produse sau servicii pentru care cererea clientilor este inca redusa.
Daca la inceput vanzarea la pachet a fost utilizata de bancheri doar pentru promovarea unui anumit produs, in prezent pachetele au o structura tot mai bogata, permitand astfel si fidelizarea clientilor, care nu mai ajung in situatia de a apela la mai multe banci pentru a-si solutiona diferitele nevoi. Din aceasta perspectiva, pachetele de produse si servicii sunt promovate tot mai intens, intrucat mentinerea unui client este tot mai importanta, pe fondul cresterii concurentei.
Achizitionand un pachet, clientii pot obtine avantaje pe partea de costuri - unele produse sau servicii sunt oferite la tarife preferentiale, iar dobanzile la depozite sau credite pot fi de asemenea mai bune decat cele din oferta standard.
In general pachetele sunt construite din produse si servicii complementare, fiind orientate fie pe partea de finantare, fie pe cea de economisire.
Un pachet dedicat zonei de plati/economisire contine in general un depozit (sau cont curent), o asigurare de viata, un card de debit, precum si diferite servicii - mobile si Internet banking sau conventii de plati la ATM, debit direct sau ordine presetate.
Bancherii au aplicat acest sistem insa si la creditare - un pachet contine in general pe langa imprumut polite de asigurari (de viata, eventual de exonerare de la plata ratelor in anumite circumstante), carduri si servicii - Internet-banking.
BCR a lansat in toamna trecuta o serie de pachete de creditare, in cadrul carora oferea imprumuturi la dobanzi cu cateva puncte procentuale mai mici decat in oferta standard. Banca are insa in oferta si pachete pe zona de economisire, care contin depozite, carduri de debit si servicii de plati.
BRD-SocGen, al doilea mare jucator din sistem, a lansat recent o gama de doua pachete de produse si servicii, care au inlocuit vechiul sistem de fidelizare a clientelei, care presupunea acumularea de puncte la cumpararea diferitelor produse, care puteau fi ulterior utilizate pentru obtinerea unor "cadouri". Pachetele contin un cont curent cu card atasat si un pachet de asigurari. Clientii pot opta si pentru servicii de mobile si Internet banking. Si HVB-Tiriac Bank are in oferta pachete de produse si servicii, orientate pe zona de economisire si plati. Banca ofera un cont curent cu card atasat si servicii conexe (Internet-banking) contra unui comision anual.
Alpha Bank nu a introdus deocamdata in oferta standard pachete de produse. Banca ofera insa, la contractarea de credite, si carduri de credit emise gratuit sau acces la serviciul de Internet-banking. De altfel, mai multe banci folosesc vanzarile "incrucisate", alaturand polite de asigurari creditelor sau carduri de debit pentru depozite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO