Bănci și Asigurări

Miro Bank: Suntem mici, dar ne extindem

12.11.2004, 00:00 34

Banca de Microfinantare Miro Bank a obtinut, dupa primele zece luni ale anului, un profit operational de 162.000 de dolari. Banca a trecut la profit in luna iulie, dupa doi ani de la inceperea activitatii.
Volumul total al activelor Miro a ajuns la sfarsitul lui octombrie la 79,3 milioane de dolari, in crestere cu 140% comparativ cu decembrie 2003.
Soldul creditelor acordate de banca a ajuns dupa primele zece luni ale anului la 59,5 milioane de dolari, marcand astfel o crestere de 124% fata de sfarsitul anului trecut. Valoarea medie a imprumuturilor a fost de 5.750 de dolari, acestea fiind distribuite catre 10.500 de beneficiari. "Ne-am dezvoltat conform planului, chiar mai bine pe anumite sectoare. Suntem multumiti ca majoritatea creditelor au o valoare mica, deci merg catre clientii tinta - micii intreprinzatori", a declarat Axel Hummel, directorul general al bancii.
Banca a atras de la clienti depozite in valoare de 21,5 milioane de dolari pana la sfarsitul lui octombrie, in crestere cu 315% comparativ cu decembrie 2003. Ritmul ridicat de crestere este determinat insa si de baza mica de comparatie, respectiv putin peste cinci milioane de dolari. Soldul depozitelor ar putea sa depaseasca 25 de milioane de dolari pana la sfarsitul anului, sustin oficialii bancii. Aceasta ar corspunde unei expansiuni de peste cinci ori a depozitelor la termen.
Pentru a sustine dezvoltarea rapida a creditarii, dar si pentru a acoperi pierderile provocate de deprecierea dolarului in raport cu leul de la inceputul anului, actionarii bancii vor opera noi majorari de capital.
De asemenea, pentru anul viitor banca planuieste sa desfasoare a emisiune de obligatiuni corporative. "Deocamdata ne aflam in stadiul discutiilor cu actionarii nostri si cu potentialii investitori, pentru a determina valoare optima a emisiunii. Emisiunea ne va ajuta sa diversificam sursele de finantare si sunt convins ca va avea succes, intrucat beneficiem de experienta bancilor surori din Bulgaria si Ucraina", a declarat pentru ZF Michael Kowalski, director general adjunct al bancii.
La inceputul lunii decembrie banca isi va schimba numele in ProCredit Bank, pentru a reflecta mai bine apartenenta la grupul detinut de actionarii sai. De asemenea, banca isi va muta sediul intr-o noua locatie, in Piata Victoriei. Totodata, banca va lansa si noi produse de economisire pe termen lung, destinate clientilor individuali si va deschide inca cinci sucursale pana la jumatatea anului viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO