Bănci și Asigurări

MKB Romexterra intra pe private banking

26.09.2007, 13:53 24

MKB Romexterra pregateste pentru aceasta toamna intrarea pe nisa private banking-ului.
Daca pana anii trecuti aceasta nisa era controlata numai de numele mari de pe piata, anul acesta a adus un val de jucatori din esalonul al doilea interesati sa ofere astfel de servicii pentru clientii cu lichiditati importante.
MKB Romexterra tinteste, la fel ca majoritatea jucatorilor de pe aceasta nisa, clienti cu averi lichide de peste 100.000 de euro. Maghiarii de la MKB, o subsidiara a grupului german Bayern LB, au intrat anul trecut pe piata locala prin achizitia pachetului de control al Romexterra Bank, in cadrul unei oferte publice. Cu active de 474 de milioane de euro la jumatatea acestui an, banca detinea o cota de piata de circa 0,8%, fiind astfel unul dintre jucatorii de talie mijlocie.
"Portofoliul actual este de 100 de clienti, care cumuleaza circa 15 milioane de euro. In mare parte este insa mostenit din portofoliul bancii", spune Alin Carligeanu, directorul Directiei de private banking al MKB Romexterra. El are insa target sa creasca portofoliul cu cel putin 50% pana la sfarsitul anului viitor, cand ar trebui sa administreze cel putin 22 mil. euro.
Carligeanu, 39 de ani, a fost cooptat recent in echipa MKB Romexterra, venind dupa opt ani in care a lucrat in trezoreria Raiffeisen Bank, ultima pozitie fiind head of sales. Inainte de Raiffeisen lucrase in trezoreria Bancorex.
"Intr-o prima faza vom avea o formula de 'light private banking', in care vor prima serviciile personalizate, iar ulterior vom dezvolta si produse sofisticate", spune Carligeanu. El spune ca in prezent clientii sunt destul de conservatori, preferand sa-si pastreze banii in depozite, in special in lei. Principalul produs oferit acum sunt depozitele cu randament negociat. Urmeaza insa sa fie lansate depozite structurate sau unitati de fond, cel mai probabil in lei, intrucat piata locala permite inca obtinerea unor randamente bune.
In ceea ce priveste echipa, MKB Romexterra va avea opt coordonatori regionali si inca patru consilieri la sediul central din Bucuresti.
Divizia de private banking se va baza si pe colaborarea cu reteaua de retail, care va urmari evolutia clientilor cu averi importante.
"Ramane de vazut si pragul de 100.000 de euro. Este bine sa ai clienti cu averi importante, insa trebuie sa ai si masa critica. O sa fim deschisi si fata de clientii care se apropie de 100.000 de euro", mentioneaza Carligeanu.
Clientii potentiali pentru servicii bancare personalizate sunt in general managerii marilor companii. Carligeanu cauta insa clienti si printre antreprenorii care apar in presa financiara.
"Oamenii se uita un pic ciudat pentru ca esti o banca mai mica, insa dupa ce le explici ce vrei sa faci devin mai deschisi", spune seful private banking-ului de la MKB Romexterra. "Fiind o banca mai mica, poti fi mai flexibil in relatia cu clientii."
Pe langa produse sofisticate, Carligeanu are in plan sa ofere si servicii conexe, precum preluarea ordinelor de tranzactionare prin telefon, acces la o parcare privata la sediul bancii sau chiar colaborarea cu un partener extern pentru evaluarea operelor de arta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO