Bănci și Asigurări

Negritoiu trebuie sa aduca mai multi clienti la ING si sa extinda banca pe retail

Negritoiu trebuie sa aduca mai multi clienti la ING si sa extinda banca pe retail

Misu Negritoiu spune ca retailul ar putea sa reprezinte jumatate din afacerile ING peste trei ani

24.07.2006, 17:52 21

ING va migra spre pozitia de banca universala, prin dezvoltarea agresiva a segmentului de retail, extinderea gamei de clienti corporativi, dar si aducerea pe piata locala a unor noi divizii, spune Misu Negritoiu, noul director general al bancii.
Motoarele cresterii vor fi extinderea prezentei teritoriale si largirea gamei de produse care ar trebui sa aduca si noi clienti.
"ING a transferat in Romania cam toate produsele pe care le ofera pe plan international. Aceasta este premisa sa se transforme in banca universala, cu prezenta pe toate categoriile de clienti", spune Negritoiu, care va prelua oficial functia de sef al operatiuilor ING la intai august.
ING Bank si-a propus sa ajunga la o cota de 7%-9% pe piata de retail, iar pentru aceasta va extinde reteaua de Office-uri (unitati dedicate activitatii de retail) pana la 250, la sfarsitul anului viitor. Banca include in segmentul de retail si intreprinderile mici si mijlocii, cu o cifra de afaceri de pana la 2 milioane de euro anual.
"Avem 3%-4% din piata si vrem sa ajungem la 7%-9%. Anul acesta vom mai deschide 40 de unitati, iar in 2007 inca aproximativ 70, astfel incat sa ajungem la 250. Atunci cred ca vom avea o acoperire buna", a declarat Albert Roggemans, noul di-rector general adjunct al ING Bank, care va coordona, incepand de luna viitoare, activitatea pe segmentul de retail.
El spune ca intentioneaza sa atraga anual aproximativ 200.000 de noi clienti, astfel incat, in trei ani, ING sa devina un jucator important pe piata de retail. Roggemans, care a condus pana acum divizia de retail a ING din Belgia, mizeaza pe contactul uman in relatia cu clientii individuali si considera ca "sucursala bancara va exista si peste 50 de ani". Modelul de afaceri cu clientii individuali implementat de ING pe piata locala din 2004 a fost dezvoltat initial in Belgia.
Negritoiu spune ca extinderea pe segmentul de retail va fi sustinuta si de lansarea de noi produse, in special pe partea de active. Pe de alta parte, banca va introduce servicii si pentru firmele mici prin intermediul retelei de Office-uri. Intr-o prima faza, acestea vor viza in special colectarea de numerar si operarea de plati.
Astfel, peste trei ani, activitatile pe partea de retail ar urma sa reprezinte aproape jumatate din afacerile ING in Romania, considera Negritoiu.
In paralel cu dezvoltarea pe segmentul de retail, ING isi va extinde reteaua de sucursale dedicate clientilor corporativi, avand in plan sa deschida inca 6 unitati pana la sfarsitul anului, fata de 18 acum. Divizia dedicata clientilor corporativi se va orienta si asupra intreprinderilor medii (cu o cifra de afaceri de peste 2 mil. euro anual), care au fost in ultima vreme foarte dinamice.
In aceste conditii, ING ar trebui sa se dezvolte mai rapid decat piata, a carei crestere Negritoiu o estimeaza la 30% anual. Dinamica rapida ar trebui sa permita bancii si majorarea cotei de piata din punctul de vedere al activelor, spre 8%-10%, intr-un orizont de trei ani. Noul director general spune ca nu urmareste un anumit nivel al cotei de piata, majorarea acesteia fiind doar o consecinta a cresterii bancii.
"Bilantul s-a dublat in 2005, si am crescut cu 40% in primele sase luni. Suntem pe locul patru in sistemul bancar, cu o cota de 6,3%", a subliniat Dirk Serbruyns, fostul director general al ING Romania. La sfarsitul lunii martie, banca detinea active de 2,36 miliarde de euro. In primul trimestru, ING a reusit sa castige un punct la cota de piata, marcand astfel una dintre cele mai rapide cresteri din sistem.


ING dezvolta structura de grup financiar

ING va extinde gama de servicii oferite clientilor corporativi, inclusiv prin aducerea pe piata a unor subsidiare ale grupului.
Banca va inregistra un vehicul separat, ING Commercial Finance, specializat pe oferirea de servicii de factoring.
n Grupul va aduce divizia de investitii imobiliare - ING Real Estate, unul dintre cei mai mari jucatori din domeniu la nivel mondial. ING Real Estate - Investment Management ar trebui sa-si inceapa activitatea la sfarsitul acestui an.
Banca va lansa si produse interne, vizand debitul direct pentru companii, dar si produse derivative pentru pietele financiare.
ING va integra subsidiara sa ING Securities, iar banca va opera direct pe piata de capital.
In 2005, a fost creata o divizie specializata in oferirea de servicii de leasing - ING Lease, care ar trebui sa ajunga anul acesta la acoperire nationala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24