Bănci și Asigurări

Olandezii de la ING mizeaza pe cardurile cu cip pentru a castiga teren

Olandezii de la ING mizeaza pe cardurile cu cip pentru a castiga teren

Adrian Apolzan, director Retail Client Service la ING Bank

19.03.2007, 22:59 28

ING Bank va implementa tehnologia "cip" pe toate cardurile din portofoliul sau, avand in plan si dezvoltarea zonei de acceptare la plata a acestor instrumente.
Banca avea la inceputul acestei luni un portofoliu de 322.000 de carduri, dintre care 37% (aproximativ 121.000) incorporau tehnologia cu cip. In prezent, ING emite numai carduri inteligente - cu cip, iar cele emise anterior vor fi inlocuite pe masura ce expira. Astfel, si cardurile de credit, care vor fi lansate in ultima parte a anului, vor incorpora tehnologia cip.
Din iarna banca a inceput sa dezvolte si segmentul de acceptare a cardurilor la plata, instaland la comercianti pana in prezent 157 de POS-uri compatibile cu tehnologia EMV (cip). "Vrem sa dezvoltam aceasta activitate. Pana la sfarsitul anului vom ajunge sa avem instalate POS-uri de ordinul miilor", spune Adrian Apolzan, director Retail Client Service la ING Bank.
El spune ca dupa ce va fi extinsa reteaua de POS-uri vor putea fi dezvoltate si colaborari ca parteneri de retail, care sa vizeze crearea de programe de fidelizare a clientilor.
Pana atunci, clientii resimt beneficiile tehnologiei cip numai in sensul cresterii sigurantei, dar si in timpi de procesare a tranzactiilor mai mici (in cazul in care si reteaua acceptatoare este compatibila cu tehnologia EMV).
"Suntem deschisi unor colaborari, atunci cand un partener reprezentativ va fi dispus la o colaborare de lunga durata", spune Apolzan. Tehnologia utilizata de ING se bazeaza pe o platforma deschisa, care permite adaugarea unor noi aplicatii la orice moment. Practic, cardurile cu cip vor putea sustine pana la 20 de aplicatii diferite (spre exemplu programe de fidelizare oferite in colaborare cu diferiti parteneri, fiecare fiind administrat individual).
Apolzan spune ca proiectul migrarii la tehnologia cu cip a fost dezvoltat chiar de sucursala locala a ING. Investitiile s-au ridicat la cateva sute de mii de euro. De altfel, retelele bancii erau noi, in conditiile in care ING a lansat servicii pentru clientii de retail abia in 2004. Primele carduri cu cip au fost emise in martie 2006.
Costurile producerii unui card cu cip sunt insa sensibil mai mari decat in cazul unuia cu tehnologie cu banda magnetica, ridicandu-se la 1-2 euro, fata de 10-20 de eurocenti, in cazul celor din urma. Aceasta inseamna si ca la client costul este mai mare, comisionul de intretinere ridicandu-se pana la 50 de lei pe an, pentru cardurile MasterCard Standard. Totusi, cardurile cu cip aduc in primul rand o siguranta mult mai mare, pana in prezent fiind imposibil de copiat (cele mai multe fraude provin din clonarea acestor instrumente). Apolzan noteaza ca, de la lansarea cardurilor cu cip, ING nu a inregistrat nicio pierdere pe aceste instrumente.
BCR a fost prima banca de pe piata locala care si-a upgradat reteaua de acceptare de carduri (ATM si POS) la tehnologia EMV, in urma cu doi ani. Desi existau planuri si pentru emiterea de carduri cu cip, acestea nu s-au concretizat pana in prezent.
Astfel, prima banca locala care a emis carduri cu cip a fost ProCredit Bank. Un jucator de talie redusa, ProCredit a debutat pe piata cardurilor la sfarsitul lui 2005, lansand atunci carduri cu tehnologie duala - banda magnetica si cip.
ING a fost al doilea jucator care a emis carduri cu cip (acestea utilizeaza si tehnologia cu banda magnetica, pentru a putea fi utilizate in retelele mai vechi). Olandezii sunt insa primul jucator care au implementat tehnologia EMV atat pe partea de emitere de carduri, cat si pe acceptare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO