Bănci și Asigurări

OTP a sistat extinderea retelei pentru a se apropia de profit

16.05.2008, 17:27 16

OTP Bank, filiala locala a celui mai mare grup financiar maghiar, a inregistrat in primul trimestru o pierdere neta de aproape 421.000 de euro (echivalentul a 109 milioane de forinti maghiari), de patru ori mai mica decat cea raportata in aceeasi perioada din 2007.
Imbunatatirea rezultatului a fost sustinuta de reducerea cheltuielilor pe fondul intreruperii extinderii retelei teritoriale, dar si castiguri realizate din tranzactii imobiliare, arata raportul publicat ieri la Budapesta de grup. Filiala locala a obtinut de asemenea un castig de 5,8 milioane de euro din operatiuni valutare.
Activele OTP Bank Romania (OBR) se ridicau la 1,07 miliarde de euro la sfarsitul primului trimestru, cu 95 peste nivelul din decembrie anul trecut. Exprimata in forinti, cresterea fata de martie anul trecut este cu 48%.
"Motorul cresterii activelor a fost reprezentat de expansiunea sustinuta a finantarilor acordate: soldul creditelor s-a dublat practic in ultimele 12 luni. In cadrul creditelor, cele imobiliare si ipotecare au inregistrat ritmuri semnificative (37% in primul trimestru), in timp ce depozitele atrase de la clientii individuali au urcat cu 21,8% de la inceputul anului", arata raportul grupului.
Creditele acordate de OBR au urcat cu 15% in primul trimestru, pana la echivalentul a 1,36 miliarde de euro. Soldul include insa atat finantarile inregistrate in bilantul local, cat si cele externalizate catre banca-mama.
"In ciuda cresterii robuste a creditarii, calitatea portofoliului s-a imbunatatit usor. Ponderea creditelor neperformante a coborat la 10,3% in martie, de la 10,5% in decembrie trecut", noteaza raportul grupului. Maghiarii subliniaza de asemenea ca reglementarile locale impun ca finantarile pentru proiecte, companii de constructii sau demararea de afaceri (start-up) sa fie incadrate ca neperformante.
Potrivit raportului, OBR nu a deschis nicio unitate in primele trei luni, reteaua stagnand astfel la 104 agentii si sucursale. In trimestrele urmatoare sunt asteptate insa cheltuieli operationale si de marketing, determinate de reluarea deschiderii de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO