Bănci și Asigurări

Piraeus: Mergem pe vanzari incrucisate si ne uitam la eficienta

11.02.2008, 19:37 172

Grecii de la Piraeus Bank se bazeaza pe vanzarea incrucisata de produse, inclusiv intre diferitele subsidiare cu care activeaza pe piata, pentru a-si continua cresterea.
"Anul trecut marketingul si produsele inovatoare au fost motoarele cresterii. Acum vom insista mai mult pe cross-selling, dar vrem sa maximizam si eficienta retelei", a afirmat Catalin Parvu, directorul general pe retail banking si operatiuni al Piraeus Bank, intr-un interviu acordat ZF.
Banca opereaza in prezent o retea de 110 unitati, dupa ce anul trecut aproape si-a dublat prezenta teritoriala. Piraeus va continua sa isi largeasca reteaua si anul acesta, insa Parvu spune ca probabil nu va fi depasit pragul de 200 de locatii, insa decizia finala va fi luata si in functie de evolutia pietei.
Dupa primele noua luni din 2007, Piraeus ajunsese la credite acordate de 1,77 miliarde de euro, cu 175% peste nivelul de la inceputul anului. Totalul finantarilor acordate, incluzand si activitatea subsidiarelor grupului (societate de leasing, o companie de servicii de investitii financiare si una de brokeraj in asigurari), se ridica la 1,82 miliarde de euro.
Parvu spune ca va incerca sa mentina ritmul de crestere in volume absolute, insa nu se va mai putea vorbi despre cresteri relative la fel de rapide ca acelea din 2007, avand in vedere ca baza de comparatie a crescut simtitor.
Grupul Piraeus va publica rezultatele pe tot anul 2007 la Atena pe 14 februarie, raportul urmand sa contina si informatii referitoare la subsidiara locala.
Desi a inregistrat anul trecut o crestere foarte rapida, portofoliul de credite a ramas curat, sustine Parvu, nivelul imprumuturilor cu probleme fiind sub media sistemului. Pe de alta parte, daca anul trecut Piraeus s-a concentrat in special pe majorarea cotei de piata, anul acesta grecii vor o crestere profitabila, vizand si o majorare sensibila a castigului.
Grecii isi doresc sa se dezvolte ca o banca universala, avand bilantul echilibrat intre companii, firme de mici dimensiuni si clienti individuali. In prezent, banca are in portofoliu circa 180.000 de clienti.
Pe zona de retail, Parvu vede un aport important si al canalelor de distributie alternativa, care genereaza deja 34% din vanzari.
Totodata, va fi extinsa reteaua de ATM-uri, urmand sa fie instalate automate si in locatii separate de unitatile bancii. Piraeus va intra de anul acesta si pe zona de acceptare a cardurilor la plata la comercianti, urmand sa dezvolte si o retea de POS-uri.
Pe de alta parte, inca de anul trecut banca si-a reorganizat o serie de procese, centralizand cea mai mare parte a operatiunilor de plati, dar si de analiza a dosarelor de credit. Pe langa managementul mai bun al riscului, centralizarea operatiunilor de back-office permite concentrarea retelei pe vanzarea de produse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO