Bancpost Corporate

Bancpost prezinta: Exportul de produse agro-alimentare: o prioritate pentru producători şi bancheri

Manuela Bădescu, Director Direcţia Factoring, Divizia Corporate Transaction Banking, Bancpost

Manuela Bădescu, Director Direcţia Factoring, Divizia Corporate Transaction Banking, Bancpost

Autor: Bancpost

12.12.2012, 13:38 686

Datele de la Institutul Naţional de Statistică confirmă faptul că primele 10 luni din an au înregistrat un deficit comercial dintre mărfurile exportate din România versus importuri, astfel că reechilibrarea balanţei comerciale rămâne un imperativ.

Totuşi, situaţia economică dificilă de pe pieţele internaţionale, face ca activitatea de zi cu zi a exportatorilor să se desfăşoare cu greutate. Majoritatea se confruntă cu presiunea încasărilor şi a plăţilor. Pe de o parte, furnizorii solicită achitarea înainte de termen a mărfurilor livrate. De cealaltă parte, clienţii solicită prelungirea termenelor de plată.

Cunoaşterea problemelor cu care se confruntă exportatorii din România este pentru Bancpost un pol important al activităţii. Recent, un client al băncii, producător de alimente, cu experienţa de peste 10 ani numai pe piaţa din România, a dorit să-şi extindă activitatea şi pe plan extern. În urma participării la mai multe târguri de profil, a identificat un număr de clienţi potenţiali din diverse ţări cum ar fi: Grecia, Cehia, Polonia, Germania, dar s-a aflat în situaţia extrem de delicată a negocierii diferenţelor de termene de plată pe o piaţă externă extrem de competitivă. Bancpost are însă în setul de soluţii furnizate de divizia Corporate Transaction Banking produse de factoring de export. Prin intermediul factoringului, clientul respectiv a beneficiat de instrumente forte de negociere cu partenerii externi. Un avantaj important a fost stabilirea unor termene de plată mai mari versus un preţ mai mare. Practic, costul din factoring a fost în mare parte suportat de partenerii externi.

Astfel, clientul băncii, exportator din industria agro-alimentra, şi-a dispersat portofoliul de cumpărători şi şi-a extins afacerea cu costuri minime. Volumul său de vânzări a crescut, şi-a asigurat exportul şi a beneficiat de servicii de colectare specializate în ţări diferite prin intermediul unei singure facilităţi: Factoring.

Factoringul este un produs cheie pentru Bancpost. Asfel, banca contribuie la finanţarea capitalului de lucru al clienţilor fără garanţii suplimentare, doar în baza cesiunii facturilor. Clienţii primesc şi un pachet de servicii ataşate cum ar fi analiza bonităţii partenerilor externi, colectarea şi administrarea creanţelor provenite din contractele cu partenerii atât interni cât şi externi şi nu în ultimul rând asigurarea riscului de neplată pe debitorii externi.

Bancpost Corporate Banking, prin divizia sa de Corporate Transaction Banking, pune la dispoziţia companiilor produse şi servicii de trade finance, factoring, programe de finanţare IFC/BEI/BERD, cash management şi hedging.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24