Burse - Fonduri mutuale

Albalact a vandut dublu si a avut un profit de patru ori mai mare in primul trimestru

Albalact a vandut dublu si a avut un profit de patru ori mai mare in primul trimestru

Click pentru imaginea marita

22.05.2007, 18:16 33

Albalact Alba Iulia, unul dintre principalii producatori de lactate din Romania, a obtinut in primul trimestru un profit net de 1,5 milioane de euro, de peste 4,3 ori mai mare decat in perioada similara a anului trecut.
Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 115% fata de primele trei luni ale lui 2006, de la 5,3 milioane de euro, la 11,4 milioane de euro, potrivit reprezentantilor companiei.
"Rezultatele foarte bune pe care le avem pe primul trimestru continua tendinta de crestere a companiei, astfel ca perspectivele sunt optimiste in ceea ce priveste dezvoltarea si extinderea pe noi segmente de produse. Si profitul net inregistrat de companie este intr-adevar foarte bun, iar obtinerea lui a fost posibila pe de o parte si pentru ca la inceputul acestui an investitiile in marketing nu au fost atat de mari", a declarat Raul Ciurtin, presedintele Albalact.
El a precizat insa ca investitiile vor creste in a doua parte a acestui an, avand in vedere deschiderea unei noi fabrici in Alba, care va avea o tehnologie mai moderna si o capacitate de productie aproape dubla fata de unitatile de productie actuale ale companiei.
"Atunci vom vedea in ce masura punerea in functiune a noii fabrici si lansarea altor produse - cu un buget mult mai mare ca anul trecut - se va rasfrange asupra valorilor profitului net", a mai spus Ciurtin.
Proiectul de investitii pentru noul spatiu de productie, plasat la 11 km de Alba Iulia, a fost demarat in urma cu circa un an, iar investitiile totale vor ajunge la 10 mil. euro. Noua fabrica va avea o capacitate de procesare de 200.000 de litri de lapte pe zi, fiind una dintre cele mai mari din Europa Centrala si de Est. In prezent, Albalact proceseaza aproximativ 140.000 de litri de lapte pe zi.
Albalact a extins recent marca Fulga - prezenta pana acum doar cu lapte UHT - si pe segmentul lactatelor proaspete pasteurizate. Marca Fulga cuprinde acum si sortimente de iaurturi naturale (simple sau cu fructe), acestea fiind primele lactate proaspete pasteurizate produse sub brandul Fulga. Albalact va lansa in curand si o noua campanie de imagine pentru promovarea brandului Fulga cu intregul sau portofoliu de produse.
"Acesta este primul pas pe care il facem pentru extinderea gamei de produse lactate proaspete ale marcii Fulga. In acest moment, pe piata autohtona lactatele proaspete incep sa devina un segment foarte dinamic, care ofera mari oportunitati de dezvoltare. Este un segment care va evolua foarte bine in urmatorii ani si catre care Albalact se indreapta cu tot mai multe investitii. Albalact pregateste pentru anul acesta si alte produse noi sub marcile Zuzu si Fulga. Mai mult, intentionam ca spre sfarsitul anului sa intram si pe segmentul branzeturilor proaspete", a explicat Ciurtin.
Diferenta dintre cele doua sortimente de produse este data de modalitatea de conservare a acestora. Sistemul UHT (ultra-high temperature) consta in supunerea produsului la temperaturi foarte inalte, astfel incat acesta poate fi pastrat in conditii foarte bune pentru mai multa vreme la temperatura mediului ambiant, fara sa-si piarda proprietatile. Produsele proaspete pasteurizate sunt supuse la temperaturi mai joase, au termen de valabilitate mai scurt si trebuie pastrate in frigider.
Albalact a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 29 milioane de euro, cu 65% mai mare decat in 2005, si un profit net de 1,7 milioane de euro, aproape dublu comparativ cu anul precedent.
Albalact este unul dintre primii cinci producatori de lapte din Romania, principalii concurenti ai companiei fiind Friesland, Danone, Hochland si La Dorna.
Compania este controlata de familia Ciurtin, care detine peste 50% din actiuni. In actionariatul companiei au intrat in acest an si o serie de fonduri de investitii straine, detineri importante avand RC2 si Julius Baer International Equity Fund.
Actiunile Albalact au crescut cu 45% de la inceputul anului, capitalizarea companiei depasind 100 mil. euro.
Ieri, titlurile Albalact au inregistrat o crestere de 1,7%, ultimul pret fiind de 1,78 lei/actiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO