Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a înregistrat în 2023 un profit net de 4,6 milioane de lei, plus 42% an/an.
Veniturile din exploatare au însumat 295,55 milioane de lei la nivel consolidat, în coborâre cu 3% faţă de 2022, în vreme ce cheltuielile de exploatare s-au diminuat cu 4% la 284,4 milioane de lei, potrivit raportului de la BVB.
Sectorul agricol „a traversat unul din cei mai dificili ani din istoria recentă. Incapacitatea fermierilor de a-şi acoperi costurile ridicate de înfiinţare a culturilor din 2022 prin vânzarea producţiei, în condiţiile scăderii preţurilor cerealelor, a pus presiune pe toţi membrii lanţului agricol, de la micii fermieri la producătorii de produse finite”, scrie Horia Cardoş, CEO-ul Agroland, în raport.
Acţiunile societăţii se tranzacţionează în scădere cu 1,6% anul acesta şi în creştere cu 1,35% în ultimele 12 luni, la o valoare de piaţă de 108 milioane de lei. Capitalul social este controlat de Horia Cardoş în proporţie de 68,3%.