Burse - Fonduri mutuale

Lanţul românesc de magazine MAMBricolaj a realizat un profit net de 496.500 de lei în S1/2022, similar cu rezultatul din S1/2021, la afaceri de peste 27 mil. lei, plus 11,2% față de anul trecut

Lanţul românesc de magazine MAMBricolaj a realizat un...

Autor: Tibi Oprea

26.08.2022, 12:53 123

MAMBricolaj (simbol bursier MAM), lanţ românesc de magazine de materiale şi accesorii pentru mobilă, listat pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), a încheiat primul semestru al anului cu un profit net de 496.540 de lei, în scădere cu 2% faţă de rezultatul din S1/2021, respectiv o cifră de afaceri de 27,8 milioane de lei, în creștere cu 11,2% față de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit raportului financiar semestrial publicat la BVB.

Pe o piaţă în creştere cu 10% în primele şase luni ale anului, MAMBricolaj şi-a majorat câştigul EBITDA semestrial la 1,4 milioane de lei, o creştere de peste 55% faţă de 2021. Compania îşi menţine planurile de dezvoltare şi expansiune pentru următorii ani, obiectivul principal fiind extinderea reţelei actuale de magazine la un număr de 12 unităţi în marile oraşe ale ţării.

Din cele trei unităţi pe care retailerul le deţine în Bucureşti, magazinul Morarilor a contribuit cu o pondere de 46,2% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 12,83 milioane lei, urmat de magazinul Luică, cu o pondere de 38,2% în cifra de afaceri totală, cu vânzări nete de 10,62 milioane lei.

Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 2,8 milioane lei (10,2%) în cifra de afaceri realizată pe primul semestru. Divizia de online a crescut cu 66,6% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, având o pondere în vânzările nete de 5,2%, respectiv 1,5 milioane lei.

EBITDA la şase luni este în valoare absolută de 1,4 milioane de lei şi reprezintă 5,1% din veniturile nete, faţă de EBITDA bugetat de 1,2 milioane lei, adică 4,1% din vânzările nete.

„Chiar şi într-un context geopolitic complex, dublat de creşterea preţurilor la mărfuri şi PAL, de dificultățile din lanţul de aprovizionare şi de scăderea puterii de cumpărare din cauza inflației galopante din ultima perioadă, MAMBricolaj a depășit ţinta propusă pentru primul trimestru, plus lunile mai şi iunie, doar luna aprilie fiind în uşoară scădere faţă de aşteptările inițiale. Se observă deja că românii sunt mai prevăzători în privința cumpărăturilor, decizia de achiziție ieșind din zona de impuls. Cumpărăturile pentru casă, pentru amenajarea locuinței, a grădinii, pentru reabilitarea termică și energetică vin după o cercetare a pieţei, legată de preţuri, de specificațiile produselor şi de calitatea acestora”, spune Cristian Găvan, fondator şi acţionar majoritar al reţelei MAMBricolaj.

Bugetul mediu al unui client în magazinele MAMBricolaj este de 424 lei. În primele şase luni ale anului, MAMBricolaj a realizat aproape 131.000 de tranzacții la nivel de rețea, cu 5,2% mai mult faţă de S1/2021. Numărul clienţilor a fost mai mare cu 1,5%, iar media bonului pe client a fost de 424 de lei, cumulat în magazinele fizice şi online, valoare de asemenea în creştere cu 5,2%.

Ca urmare a dificultăţii de a găsi personal specializat în Bucureşti şi pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi unităţi în oraşele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat în magazine - cu peste 20% faţă de 2021 - atât pentru a păstra nivelul de retenție, cât și pentru a atrage oameni noi (inclusiv lucrători din Asia), transmite compania.

„Estimăm că piaţa îşi va menţine trendul și în semestrul al doilea şi suntem încrezători că modelul nostru de afacere şi măsurile de eficientizare operațională la nivel de companie şi reţea de magazine ne vor ajuta să consolidăm poziţia actuală a MAMBricolaj. În prezent avem suficiente resurse financiare pentru a face faţă încercărilor din piaţă, dar şi pentru dezvoltarea pe care ne-am propus-o în următorii ani. Împreuna cu membrii CA şi cu echipa managerială, MAMBricolaj ţinteşte în acest an o creşterea a cifrei de afaceri în cadrul rețelei actuale de magazine cu 17% faţă de 2021, de la 53,1 milioane la 64,3 milioane de lei, în condițiile unei creşteri a pieţei de bricolaj şi de mobilă şi accesorii estimate la circa 10%”, afirmă Cristian Găvan.

Principalele obiective şi direcţii de acţiune pe termen scurt (2022-2023) sunt creşterea componentei online ca pondere şi valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară și eficientizarea operațională la nivelul rețelei de magazine, diversificarea gamei de produse şi servicii, creşterea productivităţii şi calităţii personalului din magazine şi continuarea planului de dezvoltare şi expansiune (12 magazine până în 2026).

Lanţul de magazine MAMBricolaj oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piaţă - aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment. Cea mai mare pondere în vânzările MAMBricolaj o au Panourile (27% din total), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (13%), precum şi de Accesoriile de mobilă şi Accesoriile pentru dressing (ambele reprezentând câte 11% din totalul vânzărilor).

SC MAMBricolaj SA a fost listată anul trecut pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti şi are 33,9 mil. lei capitalizare. La 30 iunie 2022, structura acționariatului era următoarea: Cristian Găvan - 67,46% din capitalul social şi alţi acționari - 32,54%. Acţiunile MAM înregistrează o scădere de 19% de la începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 2,5 mil. lei, conform datelor BVB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO