Burse - Fonduri mutuale

Petrom, câştig de 545 mil. euro în semestrul I, dar minus 5% la afaceri

Mariana Gheorghe, CEO al Petrom: Creşterea profitului net a fost generată de mai mulţi factori. Anul trecut, în prima jumătate din 2012, rafinăria Petrobrazi a fost oprită timp de 6 săptămâni pentru revizii. Anul acesta nu a mai existat această situaţie, ceea ce a dus la un plus de 600 de milioane de lei.

Mariana Gheorghe, CEO al Petrom: Creşterea profitului net a fost generată de mai mulţi factori. Anul trecut, în prima jumătate din 2012, rafinăria Petrobrazi a fost oprită timp de 6 săptămâni pentru revizii. Anul acesta nu a mai existat această situaţie, ceea ce a dus la un plus de 600 de milioane de lei.

Autor: Roxana Petrescu

13.08.2013, 23:24 656

Petrom, cea mai mare companie din România, a ajuns în primul semestru al anului la un profit net de 2,39 miliarde de lei (545 de milioane de euro), în creştere cu 18% comparativ cu perioada similară a anului trecut, surpriza acestei prime jumătăţi de an fiind evoluţia pozitivă a rezultatelor de pe segmentul de rafinare şi marketing (vânzarea de produse petroliere).

Producţia de energie, segment în care Petrom a investit 530 de milioane de euro într-o centrală pe gaze mai mare decât un reactor de la Cernavodă, a evoluat sub aşteptări. Vânzările consolidate ale Petrom în prima jumătate a acestui an au ajuns la 11,5 miliarde de lei (2,6 miliarde de euro), în scădere cu 5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

„Creşterea profitului net a fost generată de mai mulţi factori. Anul trecut, în prima jumătate din 2012, rafinăria Petrobrazi a fost oprită timp de 6 săptămâni pentru revizii. Anul acesta nu a mai existat această situaţie, ceea ce a dus la un plus de 600 de milioane de lei pe partea de rafinare şi marketing“, a spus Mariana Gheorghe, directorul general execu­tiv (CEO) al Petrom, companie controlată de grupul petrolier austriac OMV. Statul mai deţine 20% din Petrom.

Potrivit datelor semestriale consolidate pentru primul semestru prezentate ieri de companie, EBIT-ul (profit operaţional înainte de taxe şi impozite) pe rafinare şi marketing a ajuns la 173 de milioane de lei, faţă de pierderile de 237 de milioane de lei consemnate anul trecut.

De asemenea, gradul de utilizare al rafi­năriei Petrobrazi a ajuns în primul semestru al anului la 89%, faţă de 61% înregistrat anul trecut.

„Rafinarea a fost anul acesta mult mai bună. Anul trecut, din cauza reviziei de la Petrobrazi am vândut anumite cantităţi de petrol extrase intern către alte rafinării locale. Anul acesta nu am mai vândut petrol către alte rafinării, dar acest lucru s-a văzut în vânzări mai mici“, a explicat Andreas Matje, directorul financiar (CFO) al Petrom, scă­derea de 5% a vânzărilor consolidate ale companiei. Acţiunile Petrom au crescut ieri la Bursă cu 2,5%, până la un preţ de 0,45 lei/titlu. La acest nivel capitalizarea compa­niei este de 5,85 mld. euro. „OMV Petrom a avut un trimestru doi bun, iar segmentul de rafinare şi marketing a fost o surpriză plăcută. Punctul slab a fost segmentul de energie şi gaze, care a avut marje de vânzare reduse, în timp ce termo­centrala de la Brazi a fost închisă din cauza preţurilor scăzute la energie“, a spus Tamas Pletser, analist în cadrul Erste.

Referindu-se la evoluţia economică de ansamblu, Mariana Gheorghe a spus că aceas­ta se caracterizeză prin stabilitate, cu tendinţe pozitive. „Mâine (azi - n.red.) vom avea şi datele de la Statistică, dar cred că ne aflăm pe drumul cel bun pentru îndeplinirea obiectivului de creştere de 2% pentru anul acesta.“

Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.08.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.