Burse - Fonduri mutuale

Provizioanele mai mici au dublat profitul Băncii Transilvania în primul semestru

Provizioanele mai mici au dublat profitul Băncii Transilvania în primul semestru

Robert Rekkers, directorul general al Băncii Transilvania, spune că 2011 este în continuare un an cu provocări

Autor: Adrian Ionut Cojocar

02.08.2011, 00:07 772

"Cheltuielile nete cu provizioanele înregistrate în primulsemestru din 2011 au fost de 295 milioane lei, diminuate faţă devaloarea înregis­trată în aceeaşi perioadă a anului precedent cu 35mil. lei. Din aceste rezultate reiese faptul ca sunt înregistratesemne de stabili­zare în ceea ce priveşte calitatea portofoliuluide credite", spun reprezentanţii băncii.

Veniturile operaţionale ale băncii au crescut în tri­mestrul aldoilea cu 7,7%, până la 367,2 mil. lei (88,8 mil. euro), după ce înprimele trei luni ale anu­lui curent înregistraseră o uşoarăscădere, de 1,4%.

Creşterea a venit mai cu seamă ca urmare a avansului veniturilordin dobânzi cu 2%, dar şi a celor din operaţiuni financiare cucirca 20%, aces­tea fiind reprezentate de obicei de venituri dinti­tluri de stat şi rezultate din fluctuaţii pe curs de schimb.

Pe de altă parte, cheltuielile operaţionale s-au majorat într-unritm mai rapid, cu 9%, creştere pusă de reprezentanţii băncii peseama extinderii reţelei de unităţi a Băncii Transilvania,majorarea contribuţiei la Fondul de Garantare a Depozitelor de lanivelul de 0,2% la 0,3% din valoarea depozitelor şi creşterea cu 5%a TVA-ului. Cheltuielile de exploatare ale băncii au urcat cu 9%,în timp ce costurile salariale s-au majorat cu 6% în primele şaseluni.

"Focusulnostru a fost creşterea sustenabilă a profitului şi a cotei depiaţă. Toate cele patru linii de afaceri ale băncii noastre au fostgestionate adecvat actualului context economic. Am continuat şicontinuăm să acordăm credite, iar prin produsele şi serviciilelansate în primele 6 luni venim cu soluţii financiare pentruclienţii noştri. Ştim că anul 2011 va fi, în continuare, cuprovocări, tocmai de aceea suntem precauţi, dar pregătiţi pentru aatinge obiectivele stabilite pentru acest an", a declarat RobertRekkers, directorul general al Băncii Transilvania.

Rezultatul operaţional al băncii a fost mai mic cu circa 2% faţăde aceeaşi perioadă a anului precedent, însă rezultatul net a urcatca urmare a economiilor realizate la cheltuielile cuprovizioa­nele, în valoare de 35 mil. lei.

Banca Transilvania a cheltuit 9,2 mil. lei pen­tru promovareaproduselor existente şi a celor lan­sate, sumă cu 60% mai maredecât cea din primele şase luni aferente anului 2010.

"Oferta BT a fost completată mai ales cu oferte de creditare.Creditul rapid, fără garanţii materiale dedicat IMM-urilor, pentruacoperirea nevoilor de capital generate de desfăşurarea activităţiisau creşterea afacerii este, practic, produsul prin care BancaTransilvania a dat tonul pieţei în ceea ce priveşte creditareacompaniilor mici şi mijlocii, în acest an", spun reprezentanţiibăncii.

Banca Transilvania s-a orientat în ultimii ani în special spresegmentul IMM-urilor, care este mult mai volatil, în condiţiieconomice favorabile putând genera marje de profit superioare, darcare în perioade de recesiune, cum este cea pe care a traversat-oRomânia în ultimii trei ani, conduce la o calitate a portofoliuluiinferioară din cauza ponderii mai mari a creditelorneperformante.

Activele băncii se cifrau la 30 iunie 2011 la aproape 22,7 mld.lei, în creştere cu circa 5% faţă de finele anului trecut, cânderau de 21,6 mld. lei.

Indicatori bancari

Creditele neperformante reprezentau 8,32% dintotalul portofoliului de credite la 30.06.2011, în creştere de la7,82% în urmă cu trei luni.

Profitul operaţional a scăzut cu 2% în primulsemestru, până la 380,5 mil. lei.

Raportul credite/depozite s-a îmbunătăţit uşorfaţă de cel de la 31 martie, ajungând la nivelul de 0,78 la data de30 iunie 2011.

Numărul de clienţi activi ai băncii a crescutcu circa 4% în ultimul an, la peste 1,46 milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO