Brokerii de la bursa din Bucureşti care oferă servicii de market making şi-au intensificat activitatea în luna octombrie, valoarea tranzacţiilor realizate de aceştia pe acţiunile pe care sunt înregistraţi crescând cu 49% comparativ cu primul semestru.
Market makerii trebuie să asigure un volum minim corespunzător ofertei ferme de vânzare şi cumpărare de cel puţin 200 de acţiuni. De asemenea, nu pot obţine profit (spread) mai mare de 1% din diferenţa cotaţiilor de vânzare şi cumpărare.
Evoluţia din octombrie vine în contextul în care brokerii care contribuie la creşterea lichidităţii pieţei beneficiază de comisioane reduse. BVB a introdus în octombrie un pachet suplimentar de stimulente pentru aceştia, denumit schema cotă-parte din venituri.
Dacă un market maker deţine această calitate pentru cel puţin şase luni şi îndeplineşte obligaţiile de cotare, atunci este eligibil pentru schema progresivă de stimulente. Nivelul stimulentelor este direct corelat cu ponderea activităţii market makerului în totalul valorii tranzacţionate pe o acţiune, în piaţa sa principală. „Rezultatele programului de market making au arătat până în prezent că programul funcţionează, şi funcţioneaza eficient. Pentru dezvoltarea acestui program, mai avem în vedere şi alte măsuri, precum crearea unui cadru adecvat pentru short selling şi un mecanism funcţional pentru împrumutul de instrumente financiare“, a declarat Ludwik Sobolewski, directorul general al BVB.