Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti a dat în folosinţăla sfârşitul lunii martie noul terminal de pasageri de laAeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni, care a implicatinvestiţii de 60 mil. euro şi a adus în plus 15 porţi deîmbarcare, faţă de 9 câte avea vechiul terminal, 104 ghişee decheck in, faţă de 52, şi 9 pasarele de îmbarcare/debarcare, faţăde doar 5 în trecut.
În prezent, pe Aeroportul Otopeni operează 38 de companiiaeriene, care asigură curse regulate către 11 destinaţii interne şi51 de destinaţii externe, la care se adaugă 7 chartere regulatecătre alte 7 destinaţii directe. O parte din zboruri vor fi mutatepe noul terminal.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, deţinută în proporţiede 80% de Ministerul Transporturilor şi de 20% de FondulProprietatea, a finanţat lucrările de 60 de milioane de euro de laal doilea terminal de la Otopeni atât din surse proprii, cât şi dincredite interne.
Compania, înfiinţată prin fuziunea realizată anul trecut întreAeroporturile Internaţionale Henri Coandă Otopeni şi Aurel VlaicuBăneasa, mizează anul acesta pe afaceri de circa 110 milioane deeuro. Lucrările la noul terminal de la Otopeni au fost realizate defirma Romairport, companie deţinută de grupul italianAstaldi.
Ce aduce în plus noul terminal
15 porţi de îmbarcare, faţă de doar 9 la vechiul terminal
12 scări rulante, faţă de 2 la vechiul terminal
3 trotuare mobile, faţă de 1 la vechiul terminal
1.500 de locuri de aşteptare, faţă de 500 la vechiulterminal
104 ghişee check-in, faţă de 52 la vechiul terminal
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels