Business Construct

Henkel construieste a treia fabrica de adezivi

Henkel construieste a treia fabrica de adezivi
27.03.2008, 20:47 90

DIVIZIA Adezivi a Henkel Romania, parte a grupului german Henkel, va incepe anul acesta o investitie de circa 10 milioane de euro intr-o noua fabrica, situata in nord-estul tarii si care va avea o capacitate de productie de 200.000 de tone de adezivi, similara cu cea de la Campia Turzii, judetul Cluj, inaugurata anul trecut. Henkel mai detine o unitate de productie de adezivi in Bucuresti, cu o capacitate de 250.000 de tone pe an. Compania estimeaza pentru anul acesta o crestere de aproximativ 40% a cifrei de afaceri, pe divizia de adezivi urmand sa ajunga la peste 100 de milioane de euro.
Anul acesta vom continua investitiile in noi capacitati de productie si vom largi portofoliul de produse. In prezent, cautam teren pentru o investitie similara cu cea pe care am derulat-o anul trecut la Campia Turzii", a declarat Andrei Dumitrescu (foto), director de marketing si vanzari al Diviziei de Adezivi al Henkel Romania.
Pana in prezent Henkel a investit 30 de milioane de euro in dezvoltarea diviziei de adezivi din Romania. In prezent compania are la nivel local 600 de angajati, dintre care 220 de persoane lucreaza in fabricile din Pantelimon si din Campia Turzii.
Productia locala a avut o pondere de 90% anul trecut din volumul total al vanzarilor, restul provenind din importuri de la fabricile grupului. In perioada urmatoare importurile vor scadea ca urmare a investitiilor in extinderea capacitatilor de productie", a mai precizat Dumitrescu.
Henkel Romania, care grupeaza toate operatiunile Henkel de pe piata locala, mizeaza in acest an pe o crestere de doua cifre a afacerilor, fata de valoarea de 472 de milioane de lei (141 de milioane euro) din 2007, cand avansul a fost de 36%, a declarat directorul financiar al companiei, Nicolae Olteanu. Rezultatele Henkel au fost influentate anul trecut de cresterea semnificativa a capacitatii de productie.
Activitatea Henkel Romania este impartita in trei divizii, respectiv adezivi-tehnologii, detergenti si produse pentru curatat, precum si produse cosmetice. Vanzarile ultimelor doua sunt asigurate prin importuri. La nivel local, cei mai importanti competitori ai Henkel pe divizia de adezivi sunt companii ca Baumit, AdePlast sau Baumix, iar pe diviziile de cosmetice si produse pentru curatat sunt companiile Procter & Gamble, Unilever sau Colgate-Palmolive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO