Business Construct

Marketing: Fotbalul intareste afacerile cu adezivi ale MGA

Marketing: Fotbalul intareste afacerile cu adezivi ale MGA

Mihnea Popescu, directorul de marketing MGA: Firma a decis sa investeasca in promovarea produselor in timpul meciurilor de fotbal, pentru a ajunge mai repede la publicul tinta

30.08.2007, 19:02 137

MGA s-a relansat anul acesta prin noi produse si prin spoturi nelipsite in timpul meciurilor de fotbal. Aceasta decizie a fost luata ca urmare a faptului ca brandul companiei, MGA, nu era cunoscut pe piata, nefiind asociat cu produsele cu care erau deja prezenti pe piata.
"Nu era cunoscuta compania, ci Euroglet-ul sau Eurochit-ul. Odata cu rebrandingul notorietatea produselor locomotiva s-a transferat si asupra celorlalte, mai ales ca am introdus si spoturi pentru produse, nu numai pentru brand", spune Mihnea Popescu, directorul de marketing MGA. Promovarea prin spoturi TV acapareaza circa jumatate din bugetul de marketing al companiei, care se ridica la aproape un milion de euro in acest an, dublu fata de 2006. Reprezentantii companiei au ales sa difuzeze spoturile in timpul meciurilor de footbal, considerand ca in acest fel ajung la publicul tinta. "Majoritatea barbatilor se uita la meciurile de fotbal, iar noi suntem prezenti la circa 80% dintre ele. Avand in vedere ca ne adresam micilor meseriasi, credem ca asa am ajuns cel mai bine la ei", afirma Popescu. Inainte de a incerca aceasta varianta, unele produsele MGA au fost promovate la radio sau pe print, dar impactul nu a fost acelasi.
"Pentru Placofix de exemplu am avut campanii la radio si in cinci ziare cu difuzare nationala. Acum am inlocuit acest tip de promovare cu TV-ul pentru ca impactul este mai mare", afirma Popescu. Legatura companiei cu fotbalul nu este noua, ei fiind prezenti si in alti ani la evenimente sportive prin banere, dar odata cu spoturile TV acesta s-a intarit. Popescu nu exclude nici difuzarea spoturilor in timpul filmelor sau al altor tipuri de emisiuni, analizand aceasta varianta.
Rebrandingul a adus si alte schimbari in ceea ce priveste compania. "Sigla companiei a suferit si ea modificari, albastrul inchis fiind inlocuit cu negrul, iar ambalajele au fost si ele rebranduite. Am preferat insa sa pastram ambalajele la Euroglet si Placofix pentru polistiren, acestea fiind cele mai vandute produse de pe piata", explica Popescu.

"Marcheaza" si pe pietele externe
MGA mai utilizeaza ca modalitati de promovare targurile, cataloagele si promotiile. Desi in momentul de fata participa doar la targurile interne, se gandesc din ce in ce mai mult la participarea si la targurile internationale, mai ales ca au intrat de curand pe pietele externe, pentru inceput in Bulgaria si Norvegia. Fiind cunoscut faptul ca in domeniul producatorilor de materiale de constructii distributia este una dintre cheile inspre succes, MGA are peste 100 de distribuitori in toata tara, numarul acestora fiind in crestere.
"In Bucuresti ne-am dublat numarul de clienti constand in magazine si depozite", precizeaza Popescu. Rebrandingul a fost insotit de lansari de produse si investitii consistente in dezvoltare.
Astfel, compania are acum o baza solida pentru dublarea cifrei de afaceri in acest an. "Odata cu rebrandingul companiei am lansat si adezivul Placofix pentru placi ceramice de exterior, moment in care Placofix-ul deja existent s-a transformat in Placofix Interno", spune Popescu. Placofix-ul pentru placi ceramice a intrat prima data pe piata in anul 2005, moment in care innoirea gamei de produse a devenit una dintre strategiile de crestere utilizate de companie.
Astfel, daca intrarea companiei pe piata, in 2001, a fost marcata de lansarea Euroglet si Eurochit, care au devenit in scurt timp printre cele mai vandute pe segmentul pe care il atacau, din 2005 gama de produse a inceput sa creasca de la an la an. Pe langa produsul Placofix compania a lansat in acelasi an si Eurochit Stuck, un chit pentru rosturile dintre placile de gips-carton.
Cel mai mare succes a fost inregistrat insa de produsul Placofix pentru polistiren, lansat pe piata in vara anului 2006.
Produsul a avut inca din primele luni de existenta pe piata vanzari egalabile cu cele inregistrate de Euroglet, produsul locomotiva al companiei. "In anumite perioade din acest an Placofix pentru polistiren a reusit chiar sa depaseasca vanzarile Euroglet", precizeaza Popescu.
Urmand strategia de largire a gamei de produse, de curand compania a lansat pe piata Euroglet Yeso-Fino, care este un glet de finisaj.
In compozitia acestui produs au fost introduse pentru prima data pe piata din Romania microfibrele celulozice, care dau rezistenta produsului, potrivit reprezentantilor companiei. Microfibrele sunt fibre organice obtinute prin dezintegrarea chimica a lemnului de pin si fag.

Fabrica de 8 milioane de euro in Ilfov
Tot in acest an s-a demarat constructia unei noi fabrici care va cuprinde pe langa liniile de productie pentru adezivi si gleturi si o noua linie de productie pentru placi de polistiren. Noua fabrica va fi construita in apropierea spatiilor de productie actuale din Domnesti, judetul Ilfov.
Investitia in noua fabrica se va ridica la opt-noua milioane de euro si va mari consistent capacitatea de productie actuala. Astfel, daca in momentul de fata capacitatea de productie a MGA este intre 15.000 si 20.000 de tone pe luna, la fabrica noua capacitatea de productie va creste de 3 ori atat la glet, cat si la adezivi.
"Speram ca unitatea de productie sa fie finalizata pana la sfarsitul anului", precizeaza Popescu. Pana acum a fost deja deschisa o linie de productie din noua fabrica, de placi de polistiren pentru izolare.
"Am hotarat sa introducem aceste produse pentru ca piata produselor de izolare este in crestere, mai ales ca urmare a directivelor Uniunii Europene", spune directorul de marketing al companiei.
Totodata, compania a construit o noua linie si la vechea fabrica de baghete PVC, aceste produse nefiind intrate deocamdata pe piata. Investitiile realizate de companie anul acesta, atat in promovare, cat si in lansarea de noi produse, precum si in noi linii de productie vor avea un impact decisiv asupra afacerilor companiei.
Astfel, daca anul trecut MGA a inregistrat afaceri de 11,5 milioane de euro, anul acesta s-a inregistrat aceasta valoare dupa numai sapte luni.
Pentru perioada urmatoare reprezentantii companiei prevad noi cresteri ale vanzarilor, datorita dinamicii pietei si extinderii portofoliului de produse. "Cifra de afaceri s-ar putea dubla pana la sfarsitul anului", afirma Popescu.
MGA Product a fost infiintata in anul 2001 si este controlata de Romeo-Jean Cosac, care detine 91% din capitalul social, restul participatiilor fiind administrate, in cote egale, de alti trei actionari, Sorin Mazilu, Cristian Patrascu si Marian Stancu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO