Business Hi-Tech

Amazon, de la carti la branza pe net

11.11.2003, 00:00 24

Amazon.com, popularul site de retail online, paseste pe un teritoriu complet nou: vanzarea de alimente pe Internet. Nu de orice fel insa ci numai produse cu specific regional, provenite din multe state ale lumii. Oferta include 30.000 de produse alimentare diferite fabricate de aproape 300 de companii. Spre exemplu, Amazon.com va comercializa 700 de feluri diferite de branza. Magazinul online nu este singurul care vinde alimente pe net. Inaintea sa au mai avut astfel de idei epicurious.com si gourmetfoodmall.com dar nici una dintre cele doua nu sunt la fel de cunoscute precum Amazon. Retailistul american si-a inceput afacerea online comercializand la inceput numai carti si CD-uri cu muzica. Ulterior oferta s-a diversificat puternic Amazon transformandu-se dintr-o librarie online intr-un magazin universal pe Internet. Dar daca americanii isi pot comanda acum aproape orice de pe web, inclusiv alimente, lucrurile stau altfel la vinuri. Vanzarile de vinuri online sunt restrictionate indirect prin amendamentul 21 adus Constitutiei americane prin 1933, la sfarsitul perioadei prohibitiei, care da statelor dreptul de a reglementa singure vanzarea de bauturi alcoolice. In prezent, aproximativ 30 de state din SUA interzic rezidentilor sa cumpere bere, vin sau alte bauturi spirtoase de pe Internet in timp ce alte cateva nu permit comercializarea vinului prin canale de distributie neautorizate, arata un studiu efectuat in acest an de un institut american. Potrivit analistilor, daca vanzarea pe Internet a vinurilor nu ar fi reglementata atat de sever acest segment ar contribui in cativa ani cu 10% la valoarea totala a comertului electronic din Statele Unite. iuliana.susanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO