Business Hi-Tech

Asesoft: Criza topeste orgoliile. E mai usor sa discuti de preluari

Asesoft: Criza topeste orgoliile. E mai usor sa discuti de preluari

Iulian Stanciu, director general si actionar al Asesoft Distributie: Este posibil sa mai vedem consolidari, pentru ca piata locala de distributie este mult prea fragmentata. In mod clar, companiile de profil care au probleme financiare vor fi mai deschise la discutii de fuziune sau preluare. Iar cand spun probleme financiare, nu ma refer neaparat la pierderi. O companie poate sa nu fie pe pierderi, dar sa aiba probleme de cash-flow.

25.03.2009, 00:00 267

Caderea pietei de distributie IT&C cu 30%, accesul dificil la finantare intr-un business unde cash-flow-ul este esential sunt factorii care vor accelera in acest an consolidarea "fragmentatei" piete locale, aducand la aceeasi masa antreprenori pe care anterior orgoliile i-au oprit sa incheie o tranzactie, estimeaza Iulian Stanciu, director general si actionar al Asesoft Distributie, unul din cei mai mari jucatori de pe piata locala de profil.

Asesoft Distributie, care a inregistrat anul trecut afaceri de 127 mil. dolari, a preluat in aceasta luna contractele de distributie indirecta ale retailerului Flamingo dupa ce anul trecut a preluat si 50% din distribuitorul Combox.
Anul trecut, activitatea de distributie a reprezentat o treime din cifra de afaceri a grupului Flamingo, de aproximativ 66 mil. euro, dar pentru acest an retailerul estima o scadere severa a acestui business, la aproximativ 24 mil. euro (104 mil. lei).
Oficialii Flamingo au precizat insa ca segmentul preluat de Asesoft are o pondere mai mica din afacerile grupului. "Flamingo nu a transferat nici divizia de distributie a grupului, nici afacerea de distributie in totalitate. Obiectul tranzactiei il constituie cedarea catre Asesoft a unor contracte de distributie indirecta. La nivelul anului trecut, proportia din cifra de afaceri aferenta respectivelor contracte era in jur de 15% (30 mil. euro - n. red.)." Retailerul sustine astfel ca a renuntat sa mai faca distributie catre alti revanzatori, dar isi va continua afacerea de distributie directa catre companii sau participarea la proiecte de infrastructura din zona de IT si comunicatii.
Ideea preluarii diviziei de distributie a Flamingo a apartinut Asesoft, iar negocierile cu retailerul au inceput la finele anului trecut, a adaugat Stanciu. "Noi am avut aceasta propunere la finele anului trecut. Nu am lucrat cu case de avocatura sau consultanti, ci cu avocatii nostri si analistii nostri financiari." Ce castiga Asesoft din aceasta tranzactie? "In primul rand astfel eliminam un concurent de pe piata", afirma reprezentantul Asesoft Distributie. "Plus o retea de peste 1.000 de parteneri ai Flamingo din care peste 100 sunt parteneri fideli, cu un istoric lung de colaborare - ceea ce nu este putin lucru intr-o asemenea perioada. Asesoft va prelua de la Flamingo un numar de aproximativ 10 oameni - care va fi stabilit insa exact dupa "interviuri individuale" cu angajatii.
Stanciu afirma ca tranzactia ii va permite Asesoft Distributie sa nu inregistreze in acest an scaderi. "Prin aceasta tranzactie probabil ca vom reusi sa incheiem anul fara o scadere a cifrei de afaceri." Compania si-a bugetat pentru acest an afaceri de 130 mil. dolari, cu 3 mil. dolari mai mult decat anul trecut.
In ceea ce priveste Flamingo, oficialii companiei spun ca iesirea de pe distributia indirecta este logica. "Distributia indirecta, de componente IT, este una care oricum tinde sa se consolideze: jucatorii care nu realizeaza acest lucru in timp util vor ramane intr-o buna zi fara obiectul muncii. In acest context, am considerat o abordare win-win, in care Asesoft isi propune specializarea si cresterea volumelor, in vreme ce Flamingo se concentreaza acolo unde se considera mai bine pozitionat strategic", a spus Dragos Simion, presedintele CA de la Flamingo.
Oficialii Asesoft spun ca intreaga piata de distributie IT&C scade accentuat. "Deja se observa o scadere a pietei cu 30% in 2009. Pana acum vedem o scadere de 40% a vanzarilor de desktop-uri si de 20-25% pentru laptop-uri, accesorii si periferice", spune Stanciu.
Intr-un asemenea context, aparitia unor noi tranzactii este mai mult decat posibila, adauga el. "Este posibil sa mai vedem consolidari, pentru ca piata locala de distributie este mult prea fragmentata", a spus Iulian Stanciu.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO