Business Hi-Tech

Brother, cu 25% mai multe imprimante

Brother, cu 25% mai multe imprimante

69% din imprimantele vandute de Brother in Romania sunt laser

26.09.2007, 19:25 41

Brother Romania, divizia locala a producatorului japonez de imprimante si multifunctionale Brother, estimeaza pentru anul fiscal 2007-2008, care se va incheia la 31 martie anul viitor, o cifra de afaceri de peste 5,5 milioane euro, in crestere cu 25% fata de intervalul financiar precedent.
"Ne orientam in special pe segmentul multifunctionalelor cu cerneala sau cu laser, precum si pe imprimantele laser. Circa 90% din cifra noastra de afaceri provine din segmentul echipamentelor de birou, iar restul de 10% din masinile de cusut casnice", a declarat Radu Crahmaliuc, country manager Brother Romania
Pe segmentul imprimantelor, cea mai mare pondere in vanzari este detinuta de cele laser - 69%, urmate de cele cu cerneala 23%.
Potrivit companiei, care citeaza datele firmei de cercetare a pietei Info Source, Brother Romania ocupa locul cinci pe intreaga piata locala a perifericelor, cu o cota de 4%. De asemenea, pentru acest an, producatorul nipon vizeaza o cota de 5% din piata locala a perifericelor.
"In ultimii doi ani au avut loc multe schimbari pe piata din Romania. Dupa Polonia, Romania a devenit a doua piata ca marime din Europa de Est. Comparand anul 2006 cu anul curent, se observa o crestere clara in mai multe sectoare si se vede cum a crescut si puterea de cumparare a consumatorului casnic", a declarat pentru ZF Masakazu Goto, director de operatiuni pentru Europa de Est.
Potrivit lui, piata locala de multifunctionale depinde foarte mult de vanzarile de PC-uri, iar cresterile venite din sectoarele intreprinderilor mici si mijlocii, dar si marilor companii, vor contribui puternic la evolutia pietei locale de periferice
"Piata (din Romania - n. red.) ofera posibilitati ridicate de crestere si ne asteptam ca in cativa ani Romania sa prinda din urma piata de periferice din Polonia", a subliniat Goto. Brother mai produce pe langa imprimante monofunctionale si multifunctionale, aparate fax, laminatoare, masini de etichetat electronice, precum si masini de cusut casnice si industriale.
Grupul japonez detine centre de productie in 24 de state, printre care Japonia, Taiwan, Koreea, America, Malaiezia, Brazilia, China, Irlanda si Marea Britanie. In anul fiscal anterior, incheiat la 31 martie, grupul Brother a raportat afaceri de 3,35 miliarde de euro.
Pe piata locala de periferice pentru computere (imprimante, copiatoare, multifunctionale) s-au vandut 454.820 de unitati in 2006, in valoare de 138,56 mil. $ (110,43 mil. euro), potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare IDC (International Data Corporation). Conform IDC, in perioada ianuarie - iunie 2007, volumul total al pietei a fost de 321.000 de unitati, in timp ce vanzarile au totalizat 81 mil. $ (aproximativ 61 mil. euro).
Hewlett-Packard (HP), Canon si Lexmark au fost primii jucatori de pe piata, inregistrand venituri cumulate de 14,4 mil. $ (10,7 mil. euro) in al doilea trimestru. Cele trei companii au acaparat 77% din numarul total de vanzari de periferice in T2. Comparativ cu primul trimestru al anului, cota celor trei producatori este in scadere, HP, Canon si Lexmark detinand in T1 88% din piata.
Echipamentele multifunctionale includ intr-un singur echipament mai multe functii, respectiv cele de imprimanta, copiator si scanner.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO