Business Hi-Tech

Calin Fusu, Neogen: Banii din publicitatea online merg 50% la agentii si 50% la publisheri

Calin Fusu, Neogen: Banii din publicitatea online merg 50% la agentii si 50% la publisheri

Calin Fusu, directorul general al Neogen: Piata de publicitate creste datorita faptului ca audienta isi transfera timpul destinat informarii si distractiei pe internet. Advertiserii sunt nevoiti sa-i urmeze.

29.06.2007, 17:54 129

Piata locala de publicitate online se va situa, probabil, in acest an la valoarea de 8 milioane de euro, suma care va fi distribuita in mod egal intre regiile de publicitate online si site-urile pe care sunt rulate machetele si anunturile de promovare (publisheri), afirma Calin Fusu, directorul general al Neogen - unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata online.
"Aceasta cifra trebuie in schimb inteleasa foarte bine: 8 milioane sunt platite de advertiseri, iar circa jumatate din aceasta suma ramane la intermediari (agentiile de publicitate - n. red.) si doar in jur de 4 milioane ajung la publisheri", a explicat Fusu pentru ZF. El insista de altfel asupra faptului ca "nu trebuie comparate incasarile unei regii (care ar trebui calculate ca procent retinut de agentie, nu si banii platiti catre publisheri) cu incasarile unui publisher (care nu le imparte cu nimeni)."
Neogen, care detine pe piata locala mai multe site-uri printre care si cel de recrutare online bestjobs.ro, este cel mai vizitat portal din Romania, cu 825.201 vizitatori in ultimele sapte zile, conform trafic.ro.
Principalii jucatori din piata au estimat pentru anul trecut piata locala de publicitate online la valoari care variaza intre trei si cinci milioane de euro. Calin Fusu explica avansul pietei prin cresterea timpului petrecut pe internet de romani.
"Piata de publicitate creste datorita faptului ca audienta isi transfera timpul destinat informarii si distractiei pe internet. Advertiserii sunt nevoiti sa-i urmeze", spune seful Neogen. El estimeaza ca pietele de publicitate online din Bulgaria si Serbia, in care Neogen activeaza, vor inregistra in acest an valori de 6, respectiv aproximativ 1 mil. euro. In Republica Moldova, valoarea va fi si mai mica decat in Serbia, adauga Fusu.
Marius Ghenea, unul dintre fondatorii Flamingo, si care detine in prezent si retailerul online PcFun.ro crede ca o dublare in 2007 a pietei de publicitate online (de la 3-4 milioane de euro anul trecut, conform estimarilor sale) este una "rezonabila" in conditiile in care piata locala e caracterizata de "lipsa de continut original, interesant".
"Piata se confrunta cu absenta de continut atractiv. Daca Orange si Vodafone ar creste la 1% din bugetul lor de publicitate cheltuielile pe online, practic toate site-urile locale ar fi invadate, ar fi acoperite de reclamele lor pentru ca nu exista multe site-uri care sa fi depasit stadiul de imaturitate din punctul de vedere al continutului", a spus Ghenea.
Pe de alta parte, Calin Fusu se asteapta ca tendinta de crestere a bugetelor de publicitate alocate online-ului sa continue, si pe fondul aparitiei unui nou sistem de masurare a traficului pe web.
"Cresterea increderii advertiserilor in sistemele de masurare a audientei va contribui la cresterea procentelor din bugetele de publicitate alocate internetului", spune Fusu.
La inceputul acestei luni Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) si compania germana Spring au inceput implementarea unui sistem nou de masurare a traficului, audientei si profilului utilizatorilor celor peste 150 de site-uri inscrise in Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI). In prezent, statistici despe traficul local Internet sunt furnizate de site-ul trafic.ro.
Compania Neogen, care estima pentru acest an afaceri de doua milioane de euro, a fost evaluata la peste 10 milioane de euro in tranzactia prin care fondurile Tiger Global Management si Wouver au preluat o participatie minoritara pentru aproximativ 6 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO