Business Hi-Tech

Cehii de la Sezamo – supermarket online – au livrat peste 400.000 de produse în perioada de testare a businessului în România. Cea mai mare comandă a fost de 4.200 lei

Cehii de la Sezamo – supermarket online – au livrat...

Autor: Ioana Nita

26.10.2022, 07:00 446

Sezamo, supermarketul online din grupul ceh Rohlik, lansat recent pe piaţa din România, a livrat în perioada de testare de pe plan local (aprilie – octombrie) peste 400.000 de produse, 75% dintre clienţii care au testat serviciul comandând prima dată fructe şi legume. În total, în perioada de testare de şase luni, Sezamo a primit peste 25.000 de comenzi de la 8.000 de clienţi, luând feedback aproape de la fiecare client în parte astfel încât să îşi îmbunătăţească serviciul de livrare şi să îşi diversifice gama de produse comercializate cât mai mult până la lansarea oficială ce a avut loc săptămâna trecută, pe 18 octombrie.

„Nu ne-am stabilit un orizont exact de timp, însă vrem să ajungem cât mai repede posibil la 1.500 de comenzi pe zi. Acum avem câteva sute de comenzi pe zi”, a spus Tomáš Chadzivasilis, CEO Sezamo România, în cadrul conferinţei de lansare oficială a businessului pe plan local. El a povestit cum a devenit un fan al serviciul Rohlik în Cehia şi cum a decis să se întoarcă în România pentru a construi businessul aici pe plan local. Anterior, între anii 2004-2010, Chadzivasilis a lucrat în România în industria telecom, trecând prin mai multe poziţii în companiile Romtelecom şi NextGen Communications.

Investiţia grupului ceh Rohlik pe plan local se ridică la peste 6 milioane de euro – sumă alocată pentru construirea şi amenajarea propriului depozit din CTPark Bucharest North, precum şi pentru achiziţia unei flote de maşini electrice şi o staţie de încărcare aferentă acesteia, plus achiziţia sistemelor IT. Acestei investiţii i se adaugă însă şi bugetul alocat pentru partea de marketing şi resurse umane, plus alte cheltuieli recurente. Sezamo are proprii curieri care trec printr-o serie de cursuri înainte de a interacţiona cu clienţii, livrarea realizându-se într-o fereastră de 15 minute aleasă de utilizator, livrarea fiind posibilă în trei ore de la plasarea comenzii sau la ora programată de client.

„Intervalul de livrare de 15 minute a fost adoptat de peste 35% dintre clienţi, care preferă să ştie un moment mai clar al venirii curierului, astfel încât să economisească timp, în timp ce extinderea zonei de livrare a dus la acoperirea unui total de 85 de localităţi din judeţul Ilfov”, susţin reprezentanţii Sezamo România.

Cea mai mare comandă plasatăîn perioada de test pe Sezamo.ro s-a ridicat la 4.200 lei, produsele fiind livrate în 75 de pungi. Odată cu lansarea oficială pe plan local, Sezamo a lansat şi aplicaţia sa mobilă, aceasta fiind descărcată de 3.600 de utilizatori de pe 18 octombrie 2022 şi până în prezent. Astfel, în decurs de o săptămână, 38% din comenzile primite de Sezamo au fost plasate din aplicaţia mobilă.

În prezent, Sezamo oferă o selecţie de peste 10.000 de produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar şi produse de tip supermarket ale unor branduri cunoscute.

„Aceste 10.000 de articole sunt încadrate la noi în 12 categorii – de la fructe şi legume, lactate, carne şi peşte până la detergenţi, cosmetice, menaj şi birou. O parte dintre sortimentele de produse sunt articolele cele mai cunoscute şi cumpărate în Bucureşti şi Ilfov, care se regăsesc şi în supermarket-urile fizice. Avem însă şi o secţiune cu articole internaţionale, de exemplu produsele bio Al Natura. Avem produse fără lactoză din Pădurea Neagră, produse din Franţa şi avem bineînţeles produse din Italia – mezeluri şi brânzeturi. Partea cea mai sexy din sortimentul nostru este cea a producătorilor locali – naţionali şi producători mici şi foarte mici. Încercăm să aducem producători locali din apropierea Bucureştiului – cu cât avem traseul mai scurt avem două avantaje: produsele sunt mai proaspete şi mediul înconjurător este mai puţin solicitat. Pe altă parte, dorim însă să aducem mai aproape producătorii din România de consumatorii din Bucureşti aşa că avem şi produse din Moldova, Maramureş, Oltenia etc.”, a relatat Michael Kaiser, director comercial în cadrul Sezamo România.

Până acum clienţii Sezamo din România au cerut produse locale, în special fructe, legume, carne şi lactate, dar şi produse din categorii speciale, precum cele eco, fără zahăr sau fără gluten, dar şi branduri de larg consum. Astfel, Sezamo a adăugat peste 2.500 de produse noi în ofertă, atât de la producători locali, precum cafea de la Guido şi carne de la VacaMuuu, cât şi produse de tip supermarket.

Grupul Rohlik, cu afaceri de 500 milioane euro în 2021, este prezent în afară de Cehia (Rohlik.cz) şi România şi în Ungaria, Austria şi Germania, în fiecare ţară sub un alt nume - Kifli.hu, Gurkerl.at, Knuspr.de. Sub brandul folosit în România, Sezamo, grupul ceh testează în prezent şi piaţa din Italia.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO