Business Hi-Tech

CERF 2005: Standuri in premiera, interes crescut al multinationalelor

29.03.2005, 00:00 34

Optimismul industriei IT&C se resimte si la Computers & Electronics Romanian Fair (CERF) 2005, cel mai mare targ din domeniu din Romania, care a ajuns la 14-a editie si continua sa creasca atat din punct de vedere al numarului participantilor, cat si ca suprafata expozitionala.


Anul acesta creste si participarea la nivel international, cu tot mai multe firme mari care vin cu stand propriu, a declarat pentru ZF Sorina Muresan, director general al Expotek, compania care organizeaza evenimentul.


CERF 2005 se va desfasura in perioada 20 - 24 aprilie 2005, ca de obicei, la complexul expozitional Romexpo.


Una din temele targului de anul acesta este "orasul viitorului". Practic, companiile vor prezenta solutii menite sa usureze accesul la tehnologie, sa faca mai placuta viata utilizatorului si sa prezinte solutii care eficientizeaza procesele de afaceri, precum si cele care imbunatatesc divertismentul personal.


Interesul producatorilor de hardware si software fata de participarea la CERF a crescut, spune oficialul Expotek, iar anul acesta vor participa, in premiera cu stand propriu, companii precum LG, Microsoft sau Siemens.


De asemenea, vor participa nume mari din industria mondiala, precum Canon, Casio, Fujifilm, Hitachi, HP, Kodak, Olympus, Samsung, Sony, Panasonic sau Philips.


Mai mult, exista companii estice interesate de eveniment: Iskratel din Slovenia, furnizor de solutii de comunicatii si firma 1 C Company din Rusia, producator de software si aplicatii business.


In ceea ce priveste domeniul comunicatiilor, la CERF vor fi prezenti atat Orange, Connex si Zapp, cat si RomTelecom, Atlas Telecom, RDS/RCS sau SNR dar si producatori de echipamente, precum Huawei sau ZTE.


CERF a alocat din nou un pavilion special pentru furnizorii de software si solutii IT&C. Aici participa: Indaco Systems, Institutul de Tehnica de Calcul, Siveco, Softwin, precum si distribuitori si furnizori de solutii precum Concept Electronics, Lasting Systems, Maguay si altii.


"Spatiul expozitional a crescut la 12.000 de metri patrati, cu aproximativ 2.000 mai multi decat in 2004", a spus Sorina Muresan. Sunt prezente in total peste 150 de companii, cu 500 de marci nationale si internationale si anticipam peste 75.000 de vizitatori", a precizat ea.


Pretul pentru standuri variaza in functie de suprafata dorita si de gradul de amenajare. Astfel, pentru standurile neamenajate pretul este de 99-144 de euro pe metru patrat, iar pentru cele amenajate (cu decorul amplasat de catre Expotek), pretul variaza intre 129 si 189 de euro pe metru patrat.


Anul acesta, expozitia este impartita in cinci mari sectiuni. La "Comunicatii", in pavilioanele 16-17, sunt reuniti principalii operatori de telefonie, furnizorii de servicii Internet si transfer de date, furnizorii de echipamente si solutii in domeniul comunicatiilor.


Apoi urmeaza "Echipamente, sisteme si solutii digitale, produse electronice", in pavilioanele 13 si 14, sectiune dedicata producatorilor si distribuitorilor de computere, periferice, consumabile, echipamente de birou, solutii multimedia, produse electronice de larg consum, furnizorilor de solutii digitale pentru biroul fix sau mobil. Sectiunea "Imaging Expo", dedicata fotografiei digitale si artei fotografice (pavilionul 13), reuneste producatorii si distribuitorii de aparatura foto digitala si tehnologie de procesare si prelucrare a imaginii fotografice. Separat este spatiul pentru "Distributie hardware si software" (pavilionul 15), pe baza unui program prestabilit de intalniri cu dealerii actuali si cu potentiali noi parteneri de afaceri. In fine, la Solutii IT&C, software, servicii si aplicatii pentru afaceri, tot in pavilionul 15, vor fi prezentate aplicatii pentru companii din diverse domenii de activitate.


"Cred ca interesul este imens atat in zona de comunicatii, cat si in zona de solutii si sisteme digitale, ambele sectiuni inregistrand o crestere ca suprafata expozitionala si ca numar de marci reprezentate", a spus Sorina Muresan. "Pavilionul de comunicatii s-a dovedit neincapator si am optat pentru a gazdui furnizori de solutii de comunicatii si in pavilioanele 14 si 15", a mai adaugat ea.


Sefa Expotek a estimat ca industria mondiala a targurilor nu este intr-o faza de declin, ci de adaptare la realitatile pietei. "Evenimentele raspund cerintelor pietei. Se specializeaza. Se adapteaza, conform cererii si ofertei pe piata de profil si din zona lor geografica. Targurile se regionalizeaza", a spus ea. Un alt motiv care genereaza schimbari majore in acest domeniu este globalizarea: vorbim de achizitii si fuziuni in diverse industrii si, la o analiza mai atenta, vedem ca acest lucru se intampla si in industria targurilor si expozitiilor, a precizat Sorina Muresan.


Ea nu a negat faptul ca Expotek ar fi primit oferte de preluare, insa a declarat ca deocamdata compania nu este interesata sa vanda. "Despre listarea la bursa este prematur sa vorbim", a mai spus ea. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO