Business Hi-Tech

Chinezii de la Lenovo vor aduce propriile computere in Romania

18.11.2005, 18:57 21

Producatorul chinez de echipament IT&C Lenovo, care a cumparat anul trecut divizia de PC-uri a IBM, a anuntat ca va aduce pe piata romaneasca si produsele proprii, pentru a-si mari afacerile anul viitor.

"Romania este o piata foarte atractiva pentru noi, deoarece ofera oportunitati importante de crestere a vanzarilor", a declarat pentru ZF Johannes Guschlbauer, general manager pentru Europa Centrala si de Est al Lenovo.

Strategia Lenovo se bazeaza acum pe cresterea organica, nu pe noi achizitii. Pe langa linia de produse preluate de la IBM, respectiv laptopurile si Tablet PC-urile din seria ThinkPad si desktopurile ThinkCentre, compania va aduce pe toate pietele propriile produse, atat desktop, cat si laptop sau echipamente inteligente de buzunar.

"Produsele IBM raman pozitionate pe partea de business, cu suport tehnic IBM ca si pana acum. Linia de produse Lenovo va fi consumer, cu design special si functii cautate, pozitionata sa concureze si cu producatorii locali", a spus el.

O data cu intrarea pe piata a produselor proprii, Lenovo spera sa realizeze in Romania anul viitor afaceri de circa 20-25 milioane de euro, cu 20% peste ceea ce se estimeza pe anul acesta.

Lenovo va continua pe piata romaneasca, la fel ca si in restul de 160 de tari unde opereaza, sistemul de lucru al IBM. "Nu vom schimba linia de produse, nu vom face nici o schimbare in segmentul de piata, vrem in schimb sa atacam mai multe segmente ale pietei", a spus Diana Munteanu, care a parasit IBM Romania pentru a conduce afacerile Lenovo.

Oficialii companiei au mai aratat de ce achizitia diviziei de PC-uri a IBM a avut sens pentru Lenovo: aveau produse complementare, operau pe piete complementare, iar cu experienta chineza afacerile pot fi optimizate pentru a reveni in profit. Divizia de PC-uri a IBM, desi derula afaceri de 10 miliarde de dolari pe an (8,5 miliarde de euro), lucra in pierdere in ultimii ani. Lenovo avea anul trecut afaceri de 3 miliarde de dolari (2,5 miliarde de euro). Combinarea celor doua afaceri produce o companie cu vanzari de 11 miliarde de euro pe an, cu o cota de piata de 7% la nivel mondial, devenind al treilea jucator in lume in aceasta industrie (dupa Dell si Hewlett-Packard).

IBM si-a pastrat o participatie de 13,4% in noua companie, ramanand astfel interesata de aceasta afacere. Lenovo este de asemenea lider pe piata din China, cu o cota de piata de peste 25%. Ca urmare a tranzactiei cu IBM, cartierul general al Lenovo s-a mutat de la Beijing la New York. Lenovo, care a adoptat acest brand in 2003, fiind cunoscuta pana atunci drept Legend Group, este prima companie IT din China care a fost privatizata de guvernul comunist. Are acum 12 fabrici, dintre care una in Ungaria.

"Nu vedem ca oportuna deschiderea unei fabrici in Romania", a declarat pentru ZF Johannes Guschlbauer. "Este o decizie care tine si de logistica, de volumul vanzarilor, dar si de oportunitatile legate de taxe", a precizat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO