Business Hi-Tech

Cifrele eMag de Black Friday

Foto: Arhiva mediafax

Autor: Adrian Seceleanu

25.11.2013, 10:53 3904

Ediţia din 2013 a evenimentului de cumpărături Black Friday a generat vânzări mai mari decât în anul precedent şi pentru retailerii online, arată primele date ale unor jucători precum eMag.ro, evomag.ro sau f64.ro - retailerii care publicaseră până duminică seară informaţii despre încasări.

eMag, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de retail online IT&C, avea vineri dimineaţă la ora 6,55, când a demarat campania, un număr de 100.000 de vizitatori pe site, iar de-a lungul zilei recordul înregistrat a fost de 160.000 de vizitatori care erau simultan pe pagina web, a declarat într-un interviu pentru ZF Iulian Stanciu, directorul general al eMag. Compania a încheiat ziua cu vânzări de 23 mil. euro, dintre care aproa­pe 1 mil. euro este valoarea celor 60 de maşini Dacia, Hyundai, Ford, Mercedes şi Mitsubishi comandate, categoria surpriză de produse introdusă de retailer, în premieră pe piaţa locală. Experimentul a fost unul reuşit, a spus Stanciu, în condiţiile în care au fost vândute 60 din 63 de maşini, astfel că anul viitor, cel mai probabil, rezultatul va fi unul şi mai bun. „Ne vom pregăti şi mai bine anul viitor şi cred că şi producătorii vor fi mai puţin reticenţi.“

Până atunci însă, autoturismele nu vor rămâne o categorie permanentă de produse pe emag.ro. „Ne trebuie un diferenţiator ca să rămână o categorie permanentă. Trebuie să aducem valoare clienţilor, să punem pur şi simplu ma­şinile pe site nu are rost.“

Per ansamblu, a declarat şeful eMag, ediţia din acest an a Black Friday a fost una reuşită, în condiţiile în care reducerile au scos oamenii din „starea negativă“ pe care o aveau faţă de consum şi i-au determinat să facă achiziţii.

Reducerile, care au însumat în cazul eMag 10 mil. euro din preţul standard al produselor, le-au permis clienţilor să cumpere produse dintr-o categorie superioară de preţ cu acelaşi buget.

Compania a reuşit să-şi atingă ţinta de vânzări, de peste 22 mil. euro, după ce a avut 3,1 milioane de vizite pe site şi 155.000 de comenzi. Numărul de vizite de pe site a fost semnificativ mai mare faţă de anul precedent însă sub estimări, respectiv de 3,1 milioane, faţă de 4 milioane, o posibilă explicaţie pentru această situaţie fiind că evenimentul nu a avut o „supra-expunere media“. Pe 22 noiembrie cele mai accesate două site-uri din România măsurate de SATI au înregistrat 640.000 - 600.000 de vizite.

eMag a avut o rată foarte bună de conversie (de transformare a vizitatorilor în cumpărători) în condiţiile în care 5% dintre vizite au avut ca rezultat o comandă. Faţă de anul precedent numărul de comenzi de pe smartphone-uri şi tablete a crescut, iar un client a comandat un autoturism Ford de pe un asemenea gadget, a spus Iulian Stanciu.

„Rezultatele din acest an arată că există o creştere a încrederii în acest model de business, în produs, în campania de reduceri şi ne arată şi că există încă un potenţial mare cu restul populaţiei“. eMag va analiza în perioada următoare câteva sute de rapoarte pentru a trage concluzii detaliate despre ce s-a întâmplat de Black Friday 2013.

Valoarea medie a unei comenzi a fost în acest an de 651 de lei, faţă de 580 de lei în anul precedent, în condiţiile în care compania nu a mai fost focusată pe cantităţi, respectiv pe produse cu o valoare foarte mică. „Nu am mai avut mauşi cu 5 lei, dar am avut cantităţi mari de tablete, de televizoare“.

Cifrele eMag de Black Friday:

651 de lei - valoarea medie a comenzii,  faţă de 580 de lei în 2012

450.000 de vizite pe site şi 13.000 de comenzi de pe smartphone-uri şi tablete

Ford Kuga şi un televizor 4K - cele mai mari comenzi de pe smartphone/tabletă

3,1 milioane de vizite pe site, din care 2,65 mil. de pe computere. Rata de conversie a fost de 5%

6.000 de comenzi pentru cărţi, pentru 17.000 de bucăţi

45.000 de electrocasnice mici şi mari, 40.000 de tablete, 10.000 televizoare, 30.000 telefoane mobile, 12.000 camere foto şi video şi 9.000 de articole de bricolaj vândute

10% din comenzi au venit din oraşele foarte mici şi comune.

Marea "surpriză" a eMag pentru ediţia din acest an a Black Friday a fost introducerea în ofertă a unor autoturisme. Clienţii au plătit avansul pentru 60 din cele 63 de maşini din ofertă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO