Business Hi-Tech

Ciprian Cazacu, cofondator al easySales: Au fost oscilaţii în evoluţia sectorului de eCommerce, ca număr de produse vândute. În prezent ne regăsim pe o tendinţă de revenire a creşterii, aproape de două cifre

Ciprian Cazacu, cofondator al easySales.

Ciprian Cazacu, cofondator al easySales.

Autor: Alexandra Cepăreanu

20.10.2022, 15:57 163

Creşterea din sectorul de eCommerce s-a temperat pe parcursul anului 2022, astfel că, dacă în primul trimestru al anului în curs creşterea anuală a vânzărilor era de 35%, în trimestrul al doilea din 2022 a fost înregistrată o scădere de 0,7%, iar în trimestrul trei s-a  observat un avans de 7%, potrivit unui studiu realizat de easySales, care a dezvoltat o platformă SaaS de management automatizat şi centralizare a activităţilor de e-commerce. Studiul a fost realizat pe întregul eşantion de clienţi proprii, au transmis reprezentanţii easySales printr-un comunicat.

„Contextul economic fragil şi războiul din Ucraina, pe de o parte, şi redeschiderea magazinelor fizice, pe de altă parte, au generat oscilaţii în evoluţia zonei de eCommerce, ca număr de produse vândute, iar în prezent ne regăsim pe o tendinţă de revenire a creşterii, aproape de zona de două cifre. Un accentuat sentiment de prudenţă, pe alocuri chiar panică, s-a resimţit atât în aprovizionarea cu stocuri de către comercianţi, cât şi in apetitul de cumpărare manifestat de consumatori”, a spus Ciprian Cazacu, cofondator al easySales.

Însă, noile obiceiuri de consum ale românilor, dar şi inflaţia, cresc cheltuiala medie pentru o singură comandă de la 170 lei în trimestrul al treilea din 2021 la 215 lei în aceeaşi perioadă a anului curent.

„Creşterea valorică a comenzii medii este în mare măsură influenţată de inflaţie, dar şi de schimbarea obiceiurilor de cumpărare – tipurile de produse achiziţionate, cantităţile mai mari cumpărate pentru a obţine reduceri, inclusiv cu privire la costul transportului. Aşteptările sunt ca, în continuare, clienţii să cumpere mai mult raţional şi mai puţin compulsiv. Consumatorii îşi planifică mai atent cheltuielile, analizează mai mult preţurile şi caută tot mai des să obţină reduceri, accesând ofertele comercianţilor”, a mai menţionat Ciprian Cazacu.

În ceea ce priveşte categoriile de produse vândute în 2022, se observă o schimbare, în mare parte determinată de deschiderea circulaţiei interne şi internaţionale, a şcolilor şi, în general, reluarea activităţilor sociale, au mai transmis reprezentanţii easySales.

„Top segmente cu mari creşteri faţă de anul trecut sunt fashion (22%), sport şi aer liber (13%), cărţi, filme şi muzică (18%) şi periferice PC şi software (17%). Iar top segmente ca scădere a ritmului vânzărilor faţă de anul trecut, sunt beauty (-19%), articole pentru copii şi jucării (-7%) şi auto moto (-6%).”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels