Business Hi-Tech

Comarket, marketplace-ul B2B pentru HoReCa, vrea să ridice o finanţare de 750.000 de euro: „Viitoarea investiţie ne va ajuta să accelerăm creşterea modelului de business validat deja de piaţă”

Florin Maxim, CEO şi co-fondator al Comarket.

Florin Maxim, CEO şi co-fondator al Comarket.

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.03.2022, 15:40 161

Start-up-ul local Comarket, care a dezvoltat un marketplace B2B pentru companiile din industria HoReCa, vrea să atragă o nouă finanţare de tip seed în valoare de 750.000 de euro, prin care să accelereze planurile de dezvoltare şi investiţiile în tehnologie, potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii companiei.

„Viitoarea investiţie ne va ajuta să accelerăm creşterea modelului de business validat deja de piaţă şi pivotarea spre Platform as a Service (PaaS), dublată de investiţii în componenta de inteligenţă artificială. Pe termen scurt, vom dezvolta programul Personal Buyer, implementat cu succes de marile reţele de restaurante. Vrem astfel să creştem competitivitatea economică a jucătorilor din piaţă, dar şi eficientizarea logisticii şi reducerea costurilor producătorilor”, a spus Florin Maxim, CEO şi co-fondator al Comarket.

Start-up-ul are ca obiectiv 1.500 de conturi active în platformă până la finalul anului 2022, ceea ce înseamnă aproximativ 5% din industria ospitalităţii. De asemenea, compania ar putea ajunge, în urma investiţiilor, la peste 3.300 de utilizatori activi în anul 2023, au mai spus reprezentanţii Comarket. 

În urma investiţiilor pre-seed, valoarea companiei a ajuns la 2,3 milioane euro. În faza de start-up, Comarket a atras investiţii totale în valoare de 300.000 de euro din partea TZA Investors, V7 Capital şi a unui grup de investitori individuali care au participat la campania de crowdfunding derulată de Seedblink.

Platforma Comarket oferă o soluţie de gestionare a activităţii de achiziţii în cadrul unui business HoReCa, oferind o alternativă la metodele tradiţionale - vizita agentului de teren în locaţie, plasarea de comenzi prin SMS, Whatsapp sau telefon -. În plus, platforma automatizează un proces care se repetă aproape zilnic, oferind utilizatorilor date privind istoricul comenzilor, centralizarea şi detaliile logistice.

După primul an de activitate, Comarket are 6.000 de articole disponibile la comandă naţional şi cu free delivery, şi încă 2.000 disponibile doar în anumite regiuni geografice. În prezent, circa 235 de cumpărători şi 168 vânzători sunt activi în platformă, cu o comandă medie de 1.000 de lei - comanda medie este influenţată de volumul lunar tranzacţionat, iar acesta a fost afectat până acum de valurile pandemice şi de restricţiile anunţate. 

„Din păcate, industria horeca se confruntă cu o fluctuaţie mare la nivel de preţuri obţinute de la furnizori de la începutul anului, ceea ce face clientul să se îndrepte spre retail sau cash&carry şi spre achiziţii foarte mici, cu stoc de 1-2 zile”, a mai spus Florin Maxim.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO