Business Hi-Tech

Computer Lenovo cu ecran touchscreen, de aproape 2.000 de euro, lansat pe piaţa locală

Computer Lenovo cu ecran touchscreen, de aproape 2.000 de euro, lansat pe piaţa locală

Autor: Anelis Baciu

19.09.2012, 00:02 1078

Lenovo Group , al doilea cel mai mare producător de computere personale din lume, a lansat pe piaţa din România PC-ul desktop cu monitor touchscreen IdeaCentreA270 (foto). Calculatorul de birou complet rabatabil, dotat cu procesor Intel Core i7 din a treia generaţie, este destinat consumatorilor cu venituri peste medie, preţul unui astfel de dispozitiv complet echipat ajungând la 8.127 lei.

Noul produs All-in-One este prevăzut cu un ecran de 27 de inchi, sensibil la atingere care poate fi pliat până la orizontală şi are o grosime a unităţii centrale de 24,5 mm. Potrivit reprezentanţilor companiei, desktopul IdeaCentreA270 se adresează în principal pasionaţilor de jocuri care preferă aplicaţiile interactive de masă. "A720 marchează o schimbare a modului în care interacţionăm cu PC-urile noastre. Este o schimbare de interfaţă care deschide calea către noi utilizări ale

PC-urilor de birou", a declarat Aurel Neţin, directorul general al Lenovo România, Bulgaria şi Republica Moldova. Neţin a afirmat că în România Lenovo a înregistrat deja două precomenzi pentru noul produs şi estimează că zeci de unităţi IdeaCentreA70 se vor vinde până la sfârşitul anului. Neţin consideră că piaţa IT din România are potenţial de creştere în următorii ani, vânzările urmând un trend ascendent.

"Vânzările de produse electronice şi-au reluat creşterea, în condiţiile în care în 2009, datorită contextului economic dificil au atins cel mai scăzut nivel, piaţa diminuându-se cu 50%", a declarat Neţin. Cel mai mare volum al vânzărilor Lenovo, aproximativ 60% este înregistrat pe segmentul consumer, produsele cele mai bine vândute fiind computerele personale. Şeful Lenovo România a afirmat că românii apreciază produsele noi ca tehnologie şi design, acestea fiind foarte bine vândute pe piaţa locală.

Compania chineză vinde în România şi tablete, unul dintre cele mai efervescente prosuse IT la momentul actual, însă potrivit conducerii Lenovo în România acestea nu au o pondere semnificativă în afacerile companiei.

Formată în urma achiziţiei din 2005 de către Lenovo a fostei divizii de calculatoare personale a IBM, compania este prezentă în 160 de ţări şi se poziţionează pe locul 370 în clasamentul celor 500 de jucători la nivel global. Grupul are în portofoliul de produse computere personale marca Think, computere pentru gama largă de consumatori, Idea, precum şi servere, staţii de lucru, tablete şi telefoane de tip smartphone.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO