Business Hi-Tech

David Singleton, director de tehnologie al fintech-ului americano-irlandez Stripe: Centrul de tehnologie din Bucureşti va fi implicat în dezvoltarea tuturor componentelor cheie. Planul pentru 2023: zeci de recrutări. „Căutăm şi juniori şi oameni cu 5-20 de ani de experienţă”. Salariile vor fi „foarte competitive”

„În prezent vedem că România este ţara cu cea mai rapidă creştere din Europa în ceea ce priveşte utilizarea produselor pentru economia creatorilor, ceea ce este foarte interesant”

David Singleton, directorul de tehnologie al Stripe: Desigur, când te uiţi la salariile din România într-un context mai larg, este o piaţă atractivă pentru noi, dar nu acesta este principalul motiv pentru care venim în România

David Singleton, directorul de tehnologie al Stripe: Desigur, când te uiţi la salariile din România într-un context mai larg, este o piaţă atractivă pentru noi, dar nu acesta este principalul motiv pentru care venim în România

Autor: Adrian Seceleanu

20.09.2023, 21:16 415

Stripe, un fintech irlandezo-american evaluat la 50 mld. dolari în primăvara acestui an, care a dezvoltat la nivel global o infrastructură care le permite compa¬niilor să accepte plăţi cu cardul dar şi prin diferite platforme locale de plăţi - aşa cum este Blik din Polonia - are în plan să facă din centrul de tehnologie deschis în România un punct central al eforturilor de dezvoltare pentru „toate” componentele cheie ale platformei.

„Iniţial, evident că trebuie să începem de la proiecte mici. (...) Dar ne aşteptăm ca, pe măsură ce oamenii se alătură acestor echipe şi descoperă de ce au nevoie utilizatorii noştri şi construiesc acele produse, să continuăm să creştem. Vom avea echipe în Bucureşti care lucrează la fiecare componentă majoră a Stripe. Asta este intenţia noastră, pentru că vedem cu adevărat un talent imens în România şi credem că există mult potenţial de a avea o echipă mare şi vibrantă care să contribuie la întreaga arie de acoperire a produsului“, a declarat într-un interviu exclusiv pentru ZF David Singleton, directorul de tehnologie al Stripe.

Fintech-ul a lucrat cu antreprenorul şi investitorul în tehnologie Andrei Pitiş la deschiderea centrului din România. „Am lucrat personal cu Andrei când eram la o altă companie acum aproximativ 10 ani. Am colaborat la un proiect software. Pe atunci, nu ştiam prea multe despre Bucureşti, dar am învăţat  din acea experienţă cât de mare este talentul de aici. Andrei este consultantul nostru pentru a ne ajuta să punem bazele biroului, şi ne bucurăm foarte mult de acest parteneriat“.

Decizia de a deschide centrul în România s-a bazat atât pe evoluţia pozitivă a numărului de clienţi după lansarea operaţiunilor în 2020 cât şi pe talentul „extraordinar“ al specialiştilor în IT.

„Credem că Bucureştiul este cel mai bun loc pentru a avea o prezenţă mare în această parte a lumii, deoa¬rece, în primul rând, există un număr important de utilizatori ai Stripe. O vedem ca pe o piaţă care creşte rapid şi care are un viitor promiţător, ceea ce este minunat. Dar în special considerăm că există un talent tehnic şi ingineresc extraordinar în România“, a declarat Singleton.

Singleton a menţionat că printre clienţii Stripe se numără şi UiPath - cel mai de succes proiect de IT pornit din România, o companie listată acum în SUA. Stripe are însă în portofoliu şi multe companii mai mici sau antreprenori din industria de conţinut, a adăugat Singleton. „Stripe şi-a lansat produsul în România în 2020 şi România a fost o piaţă foarte bună pentru noi. Produsul nostru Stripe Connect este unul care susţine aşa-numita economie a creatorilor. Acest concept presupune ca platformele online să obţină venituri pe care apoi le împart cu creatorii care generează conţinut pe platformă. Un exemplu destul de cunoscut este X (Twitter), care face asta cu noi în acest moment. Dar colaborăm şi cu multe alte platforme din economia creatorilor. Şi, de fapt, în prezent vedem că România este ţara cu cea mai rapidă creştere din Europa în ceea ce priveşte utilizarea produselor pentru economia creatorilor, ceea ce este foarte interesant“, a spus reprezentantul Stripe.

Deschiderea centrului din Bucureşti va fi şi un mod pentru Stripe de a fi aproape de clienţi. „Vrem să fim apropiaţi de utilizatorii noştri, de afacerile care se construiesc pe baza Stripe. Dorim să existăm în locurile unde aceştia sunt, deoarece în realitate există multe aspecte cultural diferite şi relevante când vine vorba de plăţi şi circulaţia banilor în general. Toate sistemele care există, chiar şi cele mai moderne, sunt construite pe o serie de practici încorporate şi cultura băncilor locale şi partenerilor financiari şi aşa mai departe. Deci, contează foarte mult să avem o înţelegere clară a modului în care oamenii doresc să desfăşoare activităţi comerciale, atât offline, cât şi pe internet, în toate pieţele în care existăm în jurul lumii. Deci, dorim să fim apropiaţi de utilizatorii noştri, astfel încât să putem discuta cu ei şi să înţelegem ce au nevoie pentru a construi produsele potrivite în continuare.”

Deschiderea unor asemenea centre ajută compania şi să aibă acces la cele mai buni oameni disponibili în diferite colţuri ale lumii, a adăugat Singleton. „Al doilea motiv este că considerăm că faptul de a avea o echipă de dezvoltare a produselor distribuită global ne permite să accesăm efectiv cele mai bune talente din întreaga lume. Astfel, astăzi suntem cu sediul dublu, în Dublin, Irlanda şi în San Francisco, unde sunt eu astăzi. Şi apropo, sunt originar din Irlanda, aşadar am o mare afinitate pentru Europa.

Astfel, pe acest fundal, în 2019, am început să realizăm că baza de utilizatori Stripe creştea foarte rapid în Europa Centrală şi de Est. Şi am considerat că era evident că trebuie să ne asigurăm că atragem oameni valoroşi să lucreze la Stripe în întreaga regiune. Am petrecut mult timp aici şi, apropo, avem echipe deja la distanţă din multe dintre ţările din regiune. Aşadar, am petrecut mult timp vorbind cu utilizatorii noştri. Printre aceştia se numără companii precum UiPath, de exemplu, care este un utilizator Stripe. Suntem utilizaţi şi de multe alte afaceri mari din întreaga lume. Am petrecut mult timp vorbind cu utilizatorii noştri şi întâlnind oameni din toată regiunea. Credem că Bucureştiul este cel mai bun loc pentru a avea o prezenţă mare în această parte a lumii, deoarece, în primul rând, există un număr important de utilizatori Stripe. O vedem ca pe o piaţă care creşte rapid şi care are un viitor promiţător, ceea ce este minunat. Dar în special, considerăm că există un talent tehnic şi ingineresc extraordinar în România, pentru care vrem să facem posibilă această opţiune de a participa la construcţia produselor globale ale Stripe. Dar de asemenea dorim să cultivăm acest talent. Ca să fie clar, vrem să fim capabili să angajăm oameni direct din universităţi şi să îi ajutăm să înveţe multe despre cum construim produse. Şi credem că vom face o investiţie semnificativă în Bucureşti”.

Compania caută şi oameni cu experienţă şi juniori, a mai spus reprezentantul Stripe. „Credem că echipele cele mai eficiente sunt formate din oameni cu experienţă, dar şi din proaspeţi absolvenţi care sunt dornici să înveţe. Prin urmare, căutăm persoane care provin din programe universitare. Sperăm să dezvoltăm relaţii foarte strânse cu multe dintre facultăţile de informatică. De asemenea, credem că cele mai bune echipe vor avea membri cu experienţă în industrie, variind de la cinci la douăzeci de ani. Şi deja am întâlnit o serie de persoane pe care le considerăm a fi tipul de talent pe care am dori să îl angajăm. Şi am angajat câţiva oameni până acum. Deci nu începem de la zero în ziua în care am anunţat deschiderea biroului, dar este încă destul de devreme în călătorie.”

Stripe le va oferi angajaţilor posibilitatea de a lucra de la distanţă, dar va amenaja şi propriul birou în Bucureşti. „Aşadar, în Bucureşti, vom avea un spaţiu de birou şi intenţionăm să avem o cultură de birou foarte vibrantă. Credem că acesta este cel mai bun mod de a porni o echipă nouă. Ne gândim la tot contextul şi informaţiile pe care oamenii trebuie să le împărtăşească. De asemenea, este adevărat că Stripe, în general, este foarte prietenos cu munca la distanţă. Aşa cum am menţionat deja, avem deja câteva persoane care lucrează de la distanţă în regiune. Aşadar, în timp, desigur, vom continua să investim în configurarea pentru muncă la distanţă. Dar pentru a începe în Bucureşti, vom avea un birou şi echipa va lucra de la birou în majoritatea zilelor săptămânii. Încă mai credem că modelul hibrid de muncă este potrivit pentru momentul actual, dar va exista o cultură de birou vibrantă în Bucureşti.”

Nivelul salariilor din România este unul „atractiv” într-adevăr dacă este comparat cu cel de pe alte pieţe, dar Stripe vine în România nu pentru costurile mai mici ci în principal pentru oameni, inclusiv pentru că pe plan local exista un ecosistem de start-up-uri în creştere. Singleton a menţionat de altfel câteva nume de start-up-uri cu ai căror reprezentanţi s-a întâlnit anterior, pe durata unei vizite în România. „Cred că există şi mult dintr-o mentalitate antreprenorială vibrantă, de tip start-up. Evident, UiPath este numele cunoscut în Bucureşti, dar există şi companii precum Kubeark - care se ocupă de managementul operaţiunilor software. Mai este Planable - un software pentru marketeri, Typing DNA, care se ocupă de biometrie comportamentală. Deci, cred că există mult ADN antreprenorial în România. Aşadar, motivul pentru care deschidem biroul în Bucureşti este cel pe care l-am spus anterior, şi anume că vedem un talent imens şi considerăm că a fi aproape de afacerile care se dezvoltă pe Stripe, atât în România, cât şi în regiunea învecinată, este foarte valoros. Acesta este principalul motiv pentru care suntem aici. Vom oferi salarii foarte competitive în Bucureşti, pentru că vrem să avem cei mai buni ingineri de pe piaţă. Desigur, când te uiţi la salariile din România într-un context mai larg, este o piaţă atractivă pentru noi, dar nu acesta este principalul motiv pentru care venim în România. Şi suntem, aşa cum am spus, foarte entuziasmaţi de modul în care vom putea să lucrăm împreună cu cei care lucrează de la distanţă în Europa şi cu cele două sedii centrale din Dublin, împreună cu echipa pe care o construim în Bucureşti.”


Ce a mai declarat David Singleton în cadrul interviului:

În cei şase ani de când lucrez aici am văzut cum produsul nostru a crescut foarte rapid şi, prin urmare, am muncit din greu pentru a extinde echipa noastră de inginerie şi dezvoltare a produsului, pentru a face faţă tuturor nevoilor utilizatorilor noştri. Produsul pe care îl construim este o infrastructură financiară pentru companii. Deservim companii începând cu cele aflate la început, până la companii multinaţionale din Fortune 500, Fortune 10. Şi ceea ce înseamnă asta de fapt este că, în ultimul deceniu, am dezvoltat o soluţie de plăţi incredibil de puternică, care ajută companiile să aducă bani în cadrul afacerilor lor prin intermediul cardurilor de credit, dar şi printr-o varietate de metode locale de plată. Optimizăm şi procesul de checkout – momentul în care se finalizează un proc de cumpărături online, astfel încât să ajutăm companiile să-şi crească veniturile. Şi putem face asta într-un mod foarte semnificativ.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO