Business Hi-Tech

Distribuitorul Apple isi schimba strategia de vanzari catre companiile mari si medii

Distribuitorul Apple isi schimba strategia de vanzari catre companiile mari si medii

Viorel Nastase, directorul de vanzari directe al I.R.I.S.: Ne asteptam sa realizam 25% din volumele de vanzari prin aceasta noua directie de business.

14.03.2008, 17:06 75

I.R.I.S. (Integrated Romanian Informations Systems), distribuitorul exclusiv al produselor Apple in Romania, intentioneaza sa dezvolte un nou canal de vanzari catre companii mari si mijlocii, segment ce ar putea genera circa 25% din totalul vanzarilor companiei in acest an, estimate la 24 mil. euro.
"Ne adresam in special companiilor mari din segmentul auto, telecom sau IT care opereaza intr-o piata extrem de competitiva si care doresc sa iasa in evidenta prin oferte si promotii pentru clientii lor", a declarat pentru ZF Viorel Nastase, directorul de vanzari directe al companiei.
El a adaugat ca I.R.I.S. intentioneaza sa colaboreze cu companii care se adreseaza segmentului tanar (15-35 de ani), punandu-le la dispozitie intreaga gama de playere multimedia iPod, computere iMac si laptop-uri MacBook, inclusiv recentul model Air, despre care Apple sustine ca ar fi cel mai subtire notebook din lume.
I.R.I.S. desfasoara in prezent impreuna cu ING Bank o campanie de atragere a clientilor pentru un nou card de credit MasterCard lansat de catre banca luna trecuta. Timp de o luna si jumatate, cele doua companii vor oferi saptamanal ca premii cate 100 de iPod-uri Shuffle cu capacitatea de stocare de 1 gigabyte. Valoarea totala a premiilor este de 144.528 de lei (circa 39.000 de euro).
Nastase considera ca produsele Apple se potrivesc destul de bine cu tipologia clientilor ING. "Banca a introdus conceptul de SelfBank, clientii lor fiind mai 'hi-tech' decat un client obisnuit de banca", a spus el.
Reprezentantul I.R.I.S. a precizat ca poarta in prezent discutii cu mai multe companii telecom si IT, insa nu a dorit sa dezvaluie numele acestora. "Sunt si unele magazine virtuale care realizeaza astfel de promotii, dar nu avem inca contracte semnificative. Pe de alta parte, avem un proiect cu reteaua sociala ce.faci.ro, care ofera saptamanal iPod-uri utilizatorilor care isi aduc cat mai multi prieteni in retea", a declarat Nastase.
El a precizat ca I.R.I.S. a demarat acest program in a doua jumatate a anului trecut. "Au fost promotii si inainte, insa acum este definita o strategie clara", a spus Nastase, adaugand ca a existat un numar mare de companii care au participat la un program de promotii de sarbatori ce oferea angajatilor acestora conditii speciale de achizitii pe magazinul online store. apple.ro, administrat de I.R.I.S.
Nastase considera ca Apple are un potential mare de crestere pe acest segment, intrucat piata nu ese saturata de astfel de campanii. "Ne asteptam sa realizam 25% din volumele de vanzari prin acest nou canal. Pentru iPod ponderea ar putea fi chiar de 30%", a adaugat oficialul I.R.I.S. Astfel, vanzarile companiei pe acest segment ar putea ajunge la 6 mil. euro.
Distribuitorul Apple a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 12 mil. euro anul trecut si isi propune dublarea acestui nivel in 2008. Numeroase companii ofera premii sub forma de produse diverselor segmente de piata pentru a incerca atragerea sau fidelizarea clientilor.
"O companie se poate diferentia imbinand mesajul de marketing cu un brand cunoscut si dorit de catre consumatori", considera Nastase.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO