Business Hi-Tech

eCommmerce: 740 mld. euro in 2010

16.06.2008, 19:11 11

Vanzarile online de pe piata europeana inregistreaza un ritm de crestere rapid, iar aceasta se datoreaza in mare parte site-urilor de networking social ai caror utilizatori acceseaza mult mai des pagini de comert electronic (eCommerce), informeaza un raport privind lumea digitala, citat de presa internationala.
Potrivit firmei de analiza a pietei IDATE, veniturile generate de cometul electronic in Europa de Vest sunt asteptate sa se tripleze in valoare pana in 2010.
Anul trecut, vanzarile prin intermediul retailerilor online au generat 124 mld. euro in 15 state membre din Europa Occidentala, printre primele care au aderat la Uniunea Europeana. Piata ar putea ajunge la o valoare de 221,3 mld. euro pana in 2010.
Totusi, site-urile de comert electronic vor reprezenta doar o mica parte a intregului sector de retailing.
Pana in prezent, Marea Britanie reprezinta cea mai mare piata, cu vanzari anuale de peste 37 mld. euro. Pe locul al doilea se afla Germania, care insa s-ar putea apropia de lider, analistii estimand ca sectorul va genera venituri de peste 51,3 mld. euro pana la sfarsitul deceniului.
Pe plan international, Statele Unite raman lider, inregistrand vanzari online de peste 95 mld. euro anul precedent. SUA se afla sub amenintarea Chinei, care este asteptata sa preia conducerea pana in 2010, cand ar putea inregistra vanzari de peste 180 mld. euro.
In total, estimarile raportului IDATE pentru segmentul eCommerce indica venituri de aproximativ 740 mld. euro pana la sfarsitul acestui deceniu.
Principalul factor care va stimula veniturile pe acest segment il reprezinta retelele sociale.
Site-uri precum Facebook sau MySpace au atras peste 114 milioane de vizitatori adulti doar in luna iunie a anului 2007. Potrivit raportului, exista o probabilitate mult mai mare ca acesti utilizatori sa acceseze magazine online, iar urmatorul pas pentru retelele sociale este de "a-si transforma vizitatorii in potentiali cumparatori".
Principalele produse vandute prin intermediul internetului sunt bilete de calatorie, pachete de turism, echipamentele audio, aparatele electrocasnice si alte bunuri precum carti, CD-uri sau jocuri pentru PC-uri/console. Vanzarile de alimente raman deocamdata la mare distanta in spatele clasamentului, insa prezinta un "un potential de dezvoltare considerabil", mai precizeaza raportul IDATE.
In Franta, doar 3% din utilizatorii care au acces la internet viziteaza paginile web ale supermarketurilor, in timp ce in Marea Britanie, considerata o piata reprezentativa, aceasta cifra se ridica la 16%.
Cumparaturile de alimente online sunt vazute de asemenea de anumite persoane, ca fiind o buna metoda de a reduce consumul de benzina, traficul si poluarea in zonele urbane.
O alta noutate o reprezinta lumea virtuala tridimensionala Second Life, creata de americanii de la Linden Lab. "Fie ca acest lucru nu este decat o exagerare a presei sau ca intr-adevar reprezinta un nou trend, ceea ce trebuie remarcat este faptul ca firme mari din domeniul web, precum Microsoft, Google, IBM (International Business Machines) sau Sun Microsystems incep sa investeasca masiv in universul 3D", concluzioneaza raportul IDATE.
Desi segmentul eCommerce se dubleaza practic la fiecare trei ani, vanzarile se realizeaza in mare parte la nivel national, din cauza legislatiei fragmentate din UE si din cauza neincrederii consumatorilor in achizitiile din afara propriei tari.
Cea mai importanta lege referitoare la vanzarile online este Directiva pentru Comertul Electronic, adoptata in iunie 2000, care garanteaza siguranta legala pe tot teritoriul UE. Directiva precizeaza ca legea ce va fi aplicata in cazul unei tranzactii online va fi cea a statului membru din care provine furnizorul serviciului respectiv.
Directiva UE vizeaza de asemenea comunicatiile comerciale, contractele incheiate online sau serviciul de informatii pe care furnizorii de servicii trebuie sa il puna la dispozitia clientilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO