Business Hi-Tech

Europenii merg pe måna Google in batalia pentru cautarile pe Internet

07.06.2005, 18:31 17

Dominatia Google pe segmentul cautarilor online ramåne fara concurenta, atåt in Statele Unite, cåt si in Europa, conform celor mai recente studii de piata realizate de Nielsen/NetRatings si Hitwise.

Cota de piata a Google ca numar de utilizatori ajunge la 15,3%, insa prin motorul sau se efectueaza 47,3% din cautarile pe Internet realizate la nivel mondial, spun studiile de specialitate.

Chiar daca Yahoo Search a ajuns la o cota de 10% din numarul de internauti care folosesc motoarele de cautare, din punctul de vedere al cautarilor realizate cota sa este de abia 20,9%, arata studiile Nielsen/NetRarings. Ceea ce inseamna ca pur si simplu utilizatorii nu sunt multumiti de performantele motorului de cautare. In cazul MSN Search situatia este si mai complicata: atrage 7,2% dintre utilizatorii de motoare de cautare, insa din punctul de vedere al cautarilor efectuate cota sa este de doar 13,6%.

Cautarea online a devenit o piata extrem de importanta, intåi pentru ca a crescut dramatic numarul de utilizatori de Internet, si mai ales de servicii de banda larga, iar in al doilea rånd pentru ca a devenit o sursa de cåstig prin publicitatea servita in paginile cu rezultatele cautarii. Succesul Google a demonstrat ca orice companie din acest segment poate ajunge sa concureze gigantii economiei traditionale.

Studiile de piata arata ca motoarele de cautare pe Internet sunt din ce in ce mai utilizate. Aproximativ 81% dintre francezii care au acces la Net folosesc si motoare de cautare. Situatia se mentine similara in celelalte state de pe batrånul continent, doar in Suedia gradul de utilizare a motoarelor de cautare fiind de 64%.

a??Numarul de internauti care folosesc motoarele de cautare pe Internet a crescut fata de anul trecut cu 11 procente in Europa, de la 79 de milioane la 88 de milioane de utilizatoria??, a declarat un analist de la Nielsen/NetRatings. Numarul utilizatorilor de Internet a crescut in aceeasi perioada in Europa cu doar 4%, de la 110 milioane påna la 115 milioane de utilizatori.

Google este preferat si de europeni, avånd de exemplu o cota de piata de 69% in Marea Britanie, ca numar de cautari efectuate, conform companiei de analiza Hitwise. MSN este aici la egalitate cu Ask Jeeves, cu o cota de piata de 8,4%, iar Yahoo a obtinut 8% in studiul Hitwise.

Nielsen/NetRatings spune ca MSN are o cota de aproximativ 20% in Europa, iar datele au fost confirmate de rezultatele publicate de divizia europeana a MSN.

Insa depinde de asemenea de mediul in care au fost realizate studiile, pentru ca motoarele de cautare au audiente diferite. Se pare ca Google este preferatul tinerilor, in general al studentilor sau al profesionistilor care acceseaza Internetul de la birou. Ask Jeeves, celebrul valet britanic, este accesat mai mult de acasa, in familie. In timp ce utilizatorii MSN cauta un cuvånt sau cel mult doua, cei care folosesc Ask Jeeves s-au obisnuit sa puna intrebari, adevarate propozitii sau fraze, spun studiile citate. a??Din pacate, motoarele de cautare nu au ajuns atåt de avansate incåt sa stie ce rezultate ar vrea utilizatorul sa gaseascaa??, a explicat un oficial al MSN.

Studiul facut public de MSN arata ca aproximativ 50% din cautarile complexe ramån fara un raspuns (utilizatorul nu gaseste nimic, sau nu da click pe rezultatele afisate). De asemenea, cautarile simple ii toaca nervii, pentru ca petrece in medie 11 minute påna cånd alege o varianta convenabila. In ciua tuturor acestor probleme, utilziatorul continua sa creada ca va gasi paginile dorite, iar acest lucru genereaza o cerere continua de astfel de servicii, spun studiile citate.

a??Exista aproximativ 5 milioane de terabytes (5000 GB) de informatie electronica in toata lumea. Din acestia nici 200 nu sunt disponibili onlinea??, a apreciat un specialist din domeniu. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO