Business Hi-Tech

Fotografiile digitale se transforma in show-uri multimedia

26.05.2005, 17:56 14

Un nou soft produs de o companie americana le da posibilitatea utilizatorilor sa-si includa fotografiile personale intr-o prezentare multimedia (de tip "slideshow") care contine elemente de text, muzica si animatie, relateaza USA Today.

Directorul executiv al companiei californiene Simple Star, Chad Richard, a avut ideea de a prezenta pozele in acest format, luånd ca model functionarea software-ului Macromedia Flash.

In momentul in care a realizat propriul soft (numit PhotoShow) si a inteles ca are in måini o afacere buna, a stråns 100.000 de dolari de la cunoscuti si familie si a infiintat compania, scrie publicatia americana. "Este o metoda interesanta de a pastra amintirile, iar combinatia de imagini, muzica si animatie pune divertismentul intr-o alta lumina", a afirmat Richard.

Numarul camerelor foto digitale våndute in lume este in permanenta crestere (peste 100 de milioane de astfel de echipamente in ultimii doi ani, conform USA Today), iar acest fapt a condus la crearea unor astfel de programe care sa ajute utilizatorii sa foloseasca intr-un mod mai avansat fotografiile proprii, a comentat Richard.

PhotoShow ofera utilizatorilor solutia simpla si rapida de a crea slideshow-uri cu propriile fotografii si dispune de cåteva functii care permit modificarea pozelor initiale si introducerea de animatii. Software-ul, in valoare de 49,95 de dolari (aproximativ 40 de euro), s-a våndut påna acum in peste 10 milioane de exemplare, scrie publicatia americana.

Comcast, providerul de cablu numarul unu in SUA, a oferit gratuit celor care se abonau la serviciul de Internet prin cablu al companiei, software-ul PhotoShow. Oficialii companiei au explicat aceasta initiativa prin faptul ca 55% din clientii sai detin camere foto digitale, iar 40% dintre acestia au prezentat interes pentru PhotoShow sau alte software-uri similare.

In prezent, 25% dintre posesorii de aparate foto digitale transforma fotografiile personale in slideshow-uri, a afirmat un analist al companiei de cercetare InfoTrends. Activitatea preferata a acestora este transferul de fotografii prin e-mail, urmata de printarea acestora pe imprimantele pe care le detin, a adaugat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO