Business Hi-Tech

Global Sports, concurent direct al Amazon.com ?

04.09.2001, 00:00 21



Desi detine o pozitie dominanta pe piata online de articole sportive, Global Sports are planuri mari, dorind sa se extinda, ceea ce ar putea duce la intrarea sa in competitie directa cu Amazon.com

In numai o saptamana, firma de e-commerce Global Sports a incheiat o serie de acorduri care ii vor permite sa-si largeasca orizontul de activitate, anuntand in acest sens o colaborare cu Modell's Sporting Goods, o firma care comercializeaza articole sportive in nord-estul SUA, pentru care va realiza si exploata un magazin virtual.

Anterior, Global Sports mai anuntase si incheierea unui parteneriat cu Kmart, pentru care va intretine site-ul de e-commerce BlueLight.com, comercializand diverse categorii de produse. Acest acord a intrat in atentia analistilor datorita similaritatii sale cu "pactul" incheiat intre Amazon si Toys "R" Us si ii va permite Global Sports sa se extinda pe noi piete.

"Ne-am considerat dintotdeauna o companie de e-commerce care tinde sa se extinda," spune directorul general al Global Sports, Michael G. Rubin. " Pur si simplu s-a intamplat sa pornim afacerea de la articole sportive."

Acest tip de acoduri reprezinta, de altfel, o solutie la care au recurs si alte dotcomuri pentru a supravietui, pentru ca le permite sa imparta responsabilitatile, dar si riscurile operatiunilor de comert electronic cu partneri din economia traditionala.

Acestia din urma asigura stocarea si livrarea produselor, iar dotcomurile exploateaza site-urile de web si preiau comenzile. Mai mult, se poate constata o schimbare importanta de atitudine, deoarece la inceputurile boom-ului dotcom, majoritatea firmelor din acest domeniu evitau intentionat asocierea cu companii din economia traditionala, sustinand sus si tare ca se pot descurca singure cu toate aspectele lantului de aprovizionare.

Desi analistii sustin ca acordurile incheiate de Global Sports cu Kmart si de catre Amazon cu Toys "R" Us sunt asemanatoare, Scott Milne, analist al Wit SoundView considera ca impactul va fi diferit, deoarece, in ciuda faptului ca Amazon a castigat 40 de milioane de dolari in perioada sarbatorilor din anul 2000, acesti bani nu vor fi nici pe departe suficienti pentru acoperirea pierderilor firmei.

"Parteneriatul dintre Global Sports si Kmart este similar cu cel dintre Toys "R" Us si Amazon, cu deosebirea ca Global Sports n-are nici pierderile de 2 miliarde de dolari, nici costurile ridicate de infrastructura pe care le inregistreaza Amazon," afirma Milne, care estimeaza ca Global Sports va incheia anul 2001 cu venituri de 100 de milioane de dolari.

Este foarte posibil ca firma sa nu se opreasca la acest acord si sa porneasca in cautarea altor detailisti care intentioneaza sa-si externalizeze operatiunile de comert electronic, iar acest lucru reprezinta un alt argument in favoarea ipotezei avansate de analisti cu privire la o concurenta directa intre Global Sports si Amazon, avand in vedere ca acesta din urma are planuri similare.

"Vom face o selectie stricta a firmelor cu care sa incheiem parteneriate si vom analiza atent fiecare oportunitate in parte," explica Michael G. Rubin, directorul general al firmei.

Care va fi strategia adoptata de Global Sports pentru urmatoarea perioada? Intrarea pe acele segmente de piata unde inca nu exista un lider in domeniul comertului electronic, folosindu-se de experienta acumulata in comercializarea articolelor sportive pentru a-si asigura reusita.

"Aceste segmente de piata au deja o infrastructura si reprezinta o oportunitate excelenta de afaceri, de care am putea profita data fiind experienta noastra de doi ani si jumatate in domeniu," a mai adaugat Rubin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO