Business Hi-Tech

IBM: Angajarile din centrele de servicii din Romania vor continua pentru ca aveti salarii mici

IBM: Angajarile din centrele de servicii din Romania vor continua pentru ca aveti salarii mici

Michael Dietz, vicepresedinte pentru Europa de Est al IBM GDC: Salariile cresc in Romania, dar mai trebuie sa treaca multi ani pentru ca ele sa ajunga la nivelul celor din Europa Occidentala. Un student care se angajeaza in Romania pe un post de incepator castiga doar o fractiune din cat castiga un student din Europa Occidentala.

29.10.2008, 18:46 129

 

Criza financiara va determina companiile sa-si reevalueze structura de costuri si sa externalizeze o parte din activitati pentru a-si reduce cheltuielile, situatie care va determina IBM sa continue angajarile la centrele de servicii din Romania, care lucreaza in principal pentru clienti din Europa de Vest.

"O mare parte a companiilor isi reevalueaza structura costurilor, iar criza ii va forta sa ia masuri rapide pentru reducerea cheltuielilor, printre care si externalizarea unor activitati", a declarat intr-un interviu pentru ZF Michael Dietz, vicepresedinte pentru Europa de Est al diviziei IBM pentru centrele globale de servicii, specializate in aplicatii si servicii (GDC). "Astfel, angajarile vor continua in centrele din Romania", a spus el.
IBM a inceput sa dezvolte in Romania aceasta linie de business a centrelor de servicii la inceputul anului 2000, compania ajungand la finele anului 2006 la circa 500 de angajati. Numarul de angajati a continuat sa creasca insa de atunci compania nu a mai publicat cifre exacte. In total, compania americana are in Romania peste 1.000 de oameni.
Cel mai mare jucator mondial de pe piata de servicii IT detine in regiune, pe langa Romania, mai multe centre de servicii, care sunt localizate in Cehia, Polonia, Ungaria si Slovacia.
Michael Dietz spune ca in Romania exista probleme legate de recrutarea personalului potrivit, dar aceasta este deja o situatie intalnita pe toate pietele, iar in ceea ce priveste salariile, chiar daca acestea cresc, vor ajunge doar intr-o perioada lunga sa rivalizeze cu cele din UE. "In ceea ce priveste forta de munca exista in mod clar o cerere mai mare decat oferta, dar acest lucru este valabil peste tot in lume. Salariile cresc in Romania, dar mai trebuie sa treaca multi ani pentru ca ele sa ajunga la nivelul celor din Europa Occidentala. Un student care se angajeaza in Romania pe un post de incepator castiga doar o fractiune din cat castiga un student din Europa Occidentala."
Oficialul IBM spune ca centrele de servicii IBM sunt evaluate de doua ori in fiecare an, compania urmarind astfel sa decida daca acestea mai sunt sau nu performante din punctul de vedere al serviciilor furnizate si al costurilor.
"Un centru nu este deschis pentru totdeauna, el este permanent reevaluat din punctul de vedere al performantei. In ce priveste centrele din Romania, acestea au evoluat foarte bine, conform planurilor corporatiei. Daca lucrurile nu ar fi mers bine, nu am fi deschis un al doilea centru in Romania in 2004, dupa cel deschis initial in 2000." El a adaugat ca Romania este avantajata de nivelul inalt al cunostintelor IT, fapt care a determinat evolutia centrelor de servicii deschise pe plan local.
"Cand au fost create aceste centre, ele au avut obiectivul primordial de a oferi solutii de reducere a costurilor. Acum insa ne concentram pe mai mult decat atat: vrem sa vedem ce tip de servicii si de solutii pot fi oferite din Romania"
In ceea ce priveste resursele de forta de munca specializata in IT, Mihai Tudor, - director general al IBM Romania, spune ca tara noastra este avantajata de numarul mare de absolventi cu profil tehnic (circa 5.000 anual), insa atrage atentia ca nivelul pregatirii acestora trebuie imbunatatit. "Pentru a aduce in Romania mai multe investitii si locuri de munca este nevoie de o serie de lucruri, printre care investitii ale guvernului in infrastructura si educatie. In ceea ce priveste educatia, suntem intr-un moment critic in care este nevoie de o reforma pentru a creste calitatea absolventilor", a spus Tudor. Printre clientii centrelor de servicii IBM din Romania se numara BMW, Intermarket Bank, Panasonic si Agentia Nationala de Cadastru.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO