Business Hi-Tech

IBM tinteste si companiile cu venituri de sub 1 milion de dolari

IBM tinteste si companiile cu venituri de sub 1 milion de dolari

Mihai Nastasescu: IMM-urile pot primi finantare pentru solutiile IBM in cateva zile

25.05.2007, 18:05 66

IBM incearca sa depaseasca perceptia pe care inca o au unii potentiali clienti, aceea ca serviciile sale in domeniul informatic sunt "scumpe" si destinate doar companiilor mari.
In acest sens, gigantul american a lansat ieri in Romania noi oferte destinate intreprinderilor mici si mijlocii cuprinse in programul Express Advantage. In esenta este vorba de solutii complete de hardware, software, imprimante si servicii "personalizate" de la caz la caz pentru intreprinderile mici si mijlocii.
Express Advantage a fost lansat anul trecut in Statele Unite, iar anul acesta este extins in alte 23 de tari.
IBM acorda o atentie deosebita IMM-urilor, pentru ca acest segment economic ii aduce 35% din veniturile sale totale in Romania, procent care ar putea creste la 40%.
In acelasi timp, cele mai atractive pentru IBM sunt intreprinderile mici si mijlocii din industria prelucratoare, dupa cum a declarat Mihai Nastasescu, SMB Account Manager IBM Romania.
Compania americana isi bazeaza strategia si pe un studiu pe care l-a comandat si care indica faptul ca doua treimi din IMM-uri vor sa faca cel putin o schimbare in modelul lor de afaceri in urmatorii doi ani, pentru a-si imbunatati competitivitatea si a se extinde, ceea ce implica si adaptarea solutiilor informatice la noile cerinte.
"IBM porneste de la ideea ca intreprinderile mici si mijlocii au cea mai mare dinamica in dezvoltare, iar in unele tari au contributia cea mai insemnata la PIB. Prin solutiile noastre pot rezolva probleme critice precum dificultatea de a gasi noi clienti, de a mentine relatiile de business sau de a-si creste eficienta operationala", spune Mihai Nastasescu.
Nastasescu a precizat ca noile oferte cuprinse in Express Advantaje se adreseaza chiar si companiilor cu cifre de afaceri de sub un milion de dolari. "Oferta IBM Express Advantaje se adreseaza mai ales intreprinderilor cu cifre de afaceri de la 1 milion la 10 milioane de dolari", a precizat el.
Gigantul american asigura si finantare pentru clientii sai. "Aprobarea finantarii pentru achizitia serviciilor noastre se da in cateva zile", afirma Nastasescu. Pentru a sustine extinderea la nivel global a noilor servicii Express Advantage, IBM a alocat 200 de milioane de dolari.
Ca semn al importantei pe care IMM-urile au capatat-o pentru IBM, campania de lansare din Romania este complexa. Prima etapa a fost cea de teasing prin direct mail catre 3.000 de potentiali clienti atent selectati. Dupa anuntul de ieri, cele 3.000 de IMM vor primi oferta prin mail si invitatia de a vizita portalul pe care l-a creat IBM in acest scop (www.ibm-imm.ro).
Serviciile IBM sunt vandute prin reteaua de parteneri locali ai IBM: DEC IT Intelligent Solutions, C&D Industries, ADCO Development & Consulting, SISTEC Sbsol, Expert Software, SOBIS Solutions for Business, BERG Computers. Conform informatiilor disponibile pe pagina web a Ministerului de Finante, IBM Romania a facut in 2005 un profit net de 9,3 milioane de euro la o cifra de afaceri de 46,1 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO