Business Hi-Tech

In 12 ani, pretul serviciilor de televiziune prin cablu din SUA a crescut cu 77%

02.06.2008, 19:37 19

Potrivit biroului de statistica a fortei de munca din Statele Unite, preturile platite pentru televiziunea prin cablu s-au marit cu 77% din 1986, aproximativ dublu fata de rata inflatiei. In medie, un american plateste cel putin 60 de dolari (38,7 euro) pe luna pentru un pachet oarecare de programe prin cablu, insa dintre cele aproximativ 118 canale disponibile, acesta vizioneaza doar cel mult 15. Cu toate acestea, numarul abonatilor continua sa creasca.
In ultimii ani, avansurile tehnologice au oferit utilizatorilor mai multe optiuni pentru bani mai putini, atat pe segmentul telefoniei mobile, cat si in domeniul muzicii sau al computerelor. Media pare sa fie o industrie pe care firmele din Silicon Valley nu au reusit sa o transforme, desi au incercat in repetate randuri.
Marile companii din domeniu continua sa anunte lansarea unor alternative low-cost la televiziune, insa pana acum televiziunea prin cablu nu intampina o competitie foarte accentuata.
In momentul de fata, programele sunt vandute la pachet, consumatorul neavand posibilitatea de a plati doar canalele pe care le doreste. Astfel, impactul redus al tehnologiei digitale se poate datora si unei intelegeri incheiate intre companiile de cablu si producatorii de filme de la Hollywood, de a vinde doar pachete si nu programe individuale.
Producatorii de continut TV pot castiga anual pana la 15 - 20 mld. dolari (9,7 ? 12,9 mld. euro) din taxele platite de catre abonati. La aceasta suma se adauga alte 20 de miliarde de dolari ce reprezinta venituri din publicitate.
"Daca utilizatorii ar plati individual doar pentru acele canale pe care le doresc si nu pentru un pachet de programe, acest lucru ar afecta capacitatea multor canale de a atrage publicitate. Banii pierduti pe acest segment ar duce implicit la majorarea taxelor de licenta", a declarat Jenni Moyer, purtatorul de cuvant al Comcast.
Reprezentantii industriei sustin ca tehnologia digitala ofera utilizatorilor o calitate mai buna a imaginii, servicii la cerere (video-on-demand), precum si valoarea adaugata, prin intermediul pachetelor ce combina servicii de cablu, internet si telefonie. De asemenea, sustin acestia, consumatorii primesc mai mult per dolarul platit, amintind de un studiu al Asociatiei Nationale de Cablu si Telecomunicatii, ce a relevat ca, in intervalul 1998 ? 2006, pretul platit de utilizatori pentru o ora de vizionare TV a ramas aproape neschimbat.
In 1996, Congresul american a inasprit regulile de competitie in domeniul telecomuncatiilor, determinand o scadere a preturilor multor servicii. Totusi, acelasi lucru nu s-a intamplat si pe segmentul televiziunii prin cablu, care nu a simtit niciodata presiunea privind politica preturilor care s-a resimtit pe segmentul muzicii. Acest lucru se datoreaza faptului ca viteza conexiunilor la internet nu asigura deocamdata viteze de descarcare suficient de mari pentru vizualizarea sau descarcarea rapida de continut video.
Acest lucru este in curs de schimbare insa. Milioane de filme sunt urmarite prin intermediul internetului, desi majoritatea sunt scurte clipuri video, si nu lungmetraje. De asemenea, utilizarea serviciilor de partajare de fisiere precum BitTorrent in vederea descarcarii ilegale de filme si alte emisiuni este in continua crestere.
Un alt factor ce avantajeaza industria televiziunii prin cablu este dificultatea cu care continutul video de pe un computer poate fi transferat pe TV.
Atractia reprezentata de televiziunea prin cablu are si implicatii sociologice, deoarece, in stresul cotidian, televizorul este instrumentul cel mai simplu de folosit.
Posturile de televiziune americane precum ABC, NBC si Fox au inceput deja sa ofere programe TV si pe internet. Acest exemplu nu a fost urmat insa si de catre alte retele de televiziune, deoarece depinde foarte mult de veniturile generate din abonamente.
Albert Cheng, vicepresedintele executiv pentru departamentul de media digital al Disney - ABC Television Group, a precizat ca aceasta industrie se pregateste pentru o perioada in care filmele vor fi vizionate din ce in ce mai mult prin intermediul computerelor.
Desi audienta show-urilor online ale ABC este in crestere, Cheng spune ca acest lucru suplimenteaza ratingul TV si nu il diminueaza.
Pe de alta parte, magazinul online iTunes al companiei Apple ofera aproximativ 20.000 de episoade din circa 800 de emisiuni la un pret de 1,99 sau 2,99 dolari (1,28 - 1,93 euro) per episod, creand astfel posibilitatea utilizatorilor de a plati separat doar pentru ceea ce doresc sa vizioneze. Totusi, consumatorii sunt nevoiti sa vizualizeze aceste episoade fie pe computer, fie sa cupleze PC-ul la televizor, fie sa isi achizitioneze un dispozitiv Apple TV.
O companie recent infiintata, Roku, a lansat in decursul saptamanii trecute un aparat ce descarca filme direct de pe serviciul de inchiriere de filme online Netflix pe TV. Hewlett-Packard (HP) a anuntat, de asemenea, introducerea pe piata a dispozitivului MediaSmart Connect, ce permite utilizatorilor sa vizualizeze filme de pe internet pe TV.
Carlos Montalvo, vicepresedinte al departamentului de marketing si divertisment al HP, a precizat ca aceste tipuri de aparate nu pot oferi foarte multe din programele ce sunt furnizate prin televiziunea prin cablu, deoarece continutul acestora este licentiat pentru a fi furnizat doar pe calculator, si nu prin intermediul unui computer pe TV.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO