Business Hi-Tech

Inform Lykos România, vânzări de 26,7 mil. euro în Q1 din 2022, plus 21% faţă de Q1/2021. Kostas Fiakas, CSO al Inform Lykos: Mai sunt multe alte lucruri pe care le putem realiza, menţinându-ne constant impulsul pentru creşterea viitoare

Inform Lykos România, vânzări de 26,7 mil. euro în Q1...

Autor: Alexandra Cepăreanu

10.10.2022, 17:49 65

Inform Lykos România, subsidiara locală a furnizorului grec de servicii de transformare digitală cu acelaşi nume, a înregistrat o creştere de peste 21% a vânzărilor în primul semestru al anului 2022, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce la nivel de grup vânzările au crescut cu peste 37,7%, până la 47,8 mil. euro.

„Îmbunătăţim produsele şi serviciile oferite prin măsuri continue de creştere a eficienţei şi de reducere a costurilor, în timp ce căutăm oportunităţi de creştere prin introducerea de noi produse şi servicii inovatoare. Pieţele în care ne desfăşurăm activitatea sunt foarte competitive, şi, deşi suntem foarte mulţumiţi de rezultatele excelente din prima jumătate a anului şi de creşterea de 21,3% de pe piaţa românească, credem că mai sunt multe alte lucruri pe care le putem realiza, menţinându-ne constant impulsul pentru creşterea viitoare”, a spus pentru ZF Kostas Fiakas, Chief Strategy Officer (CSO) al INFORM Lykos.

Astfel, pe piaţa din România, vânzările au ajuns la 26,7 milioane de euro, comparativ cu 21 de milioane de euro raportate în prima jumătate a 2021, înregistrând o creştere de 5,7 milioane de euro – adică plus 21,3%. Avansul înregistrat a provenit în principal din creşterea vânzărilor de servicii de imprimare digitală şi poştale cu încorporarea de noi clienţi şi implicit a volumului de livrare, cu 2,9 milioane euro; creşterea vânzărilor de formulare atât către clienţi existenţi cât şi noi, cu 1,8 milioane euro, dar şi mărirea preţurilor ca urmare a creşterii costului materialelor, energiei etc.; extinderea continuă a soluţiilor de transformare digitală prin atragerea de noi clienţi, aceasta contribuind la creşterea cifrei de afaceri cu 1 milion euro, au transmis reprezentanţii companiei printr-un comunicat.

În ceea ce priveşte activitatea companiei de pe piaţa din Grecia, vânzările au depăşit 21 milioane euro în primul semestru al anului 2022, comparativ cu 13,1 milioane euro în primul semestru din 2021, cu o creştere de 7,9 milioane eur (+37,6%).

„Această creştere a provenit în principal din lansarea producţiei de materiale electorale pentru alegerile din Kenya cu venituri de 3,4 milioane euro în iunie; creşterea cu 1,3 milioane euro a vânzărilor de formulare comparativ cu prima jumătate a 2021; creşterea vânzărilor de carduri de plată datorată în principal reproiectării cardurilor (cu 2,1 milioane euro) şi creşterea veniturilor din imprimare digitală şi servicii poştale din servicii pentru clienţi noi (+ 0,5 milioane de euro) şi a veniturilor din soluţii de transformare digitală cu atragerea de noi clienţi (+0,3 milioane de euro).”

De asemenea, în primul semestru din anul 2022, compania a înregistrat un profit brut de 9,3 milioane de euro, comparativ cu 5,9 milioane de euro în primul semestru 2021, cu un plus de 3,3 milioane de euro (+55,8%). În acelaşi interval de timp, EBITDA a înregistrat o creştere de 2,8 milioane euro (+84,9%), ajungând la 6 milioane de euro faţă de 3,2 milioane euro în semestrul corespunzător din 2021, potrivit sursei citate anterior.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO