Business Hi-Tech

Internetul va fi dusmanul feroce al DVD-urilor si CD-urilor

04.09.2003, 00:00 23

CD-urile cu muzica si DVD-urile se vor demoda in cativa ani. Cel putin aceasta este concluzia care se trage din ultimul studiu publicat de compania de cercetare Forrester Research. Potrivit acesteia, CD-urile si DVD-urile vor urma calea batatorita deja de discurile din vinil.
Nu va ganditi insa ca CD-urile si DVD-urile vor fi inlocuite de vreun alt mediu de stocare scornit de creierele cercetatorilor. Dusmanul feroce al discurilor video si audio va fi Internetul.
Schimbul de fisiere prin intermediul retelei mondiale de computere este responsabil pentru reducerea cu aproape 700 de milioane de dolari a vanzarilor de CD-uri din 1999 si pana in prezent, spun analistii de la Forrester. In acel an incasarile se ridicau la doua miliarde de dolari.
Mediile de stocare "hard" se afla in pericol de disparitie, spune Josh Bernoff, analist principal la Forrester. "Pana in 2008, veniturile din vanzarile de CD-uri vor cadea cu 19% iar cele la DVD-uri cu 8%", apreciaza el.
Tendinta este subliniata chiar de cea mai mare piata de consum din lume, cea a Statelor Unite unde vanzarile de CD-uri au scazut cu 15% in ultimii trei ani. Dezvoltarea conexiunilor broadband la Internet, mediile de stocare cu capacitate ridicata (hard-disc-urile, spre exemplu) si eforturile care se fac pentru protejarea drepturilor de autor sunt principalii factori care vor conduce la cresterea popularitatii serviciilor de muzica sau video "on-demand".
"Nu va mai fi la moda sa te urci in masina si sa te duci la primul magazin sa-ti cumperi CD-uri cu muzica sau cu filme. Tot continutul va veni pe cablu", spune Bernoff.
De castigat vor avea cu siguranta furnizorii de servicii si de acces la Internet. Pe la sfarsitul lui 2004, 20 de milioane de consumatori americani vor fi cheltuit anual pe conexiunile broadband (Internet de mare viteza) nu mai putin decat 14 miliarde de dolari. Transmiterea de materiale video prin Internet si descarcarea de fisiere (cu plata) vor determina consumatorii sa se orienteze mai mult catre conectarea la divertisment si nu la detinerea lui pe medii de stocare fizice cum sunt casetele, discurile audio sau video.
Perdantii vor fi companiile de retail, apreciaza Bernoff, precum Blockbuster, lantul de magazine Virgin sau Tower.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO