Business Hi-Tech

Microsoft ataca piata de soft pentru afaceri

09.12.2003, 00:00 16

Microsoft pregateste un asalt global pe piata aplicatiilor software CRM (Customer Relationship Management - Managementul Relatiilor cu Clientii), lansand ieri o versiune imbunatatita a aplicatiei sale pentru sectorul de business, in mai multe limbi, pentru companiile mici si mijlocii, conform Financial Times.
Aplicatiile CRM reprezinta categoria de programe software care ajuta firmele sa mentina contactul cu clientii, sa isi promoveze produsele si sa tina evidenta facturilor. Acest tip de software este utilizat la scara larga de corporatii din intreaga lume, principalii furnizori fiind producatori precum SAP (Germania), Siebel Systems si PeopleSoft (Statele Unite). O serie de analisti sunt de parere ca acest segment de piata se apropie de saturatie, iar Microsoft incepe competitia cu producatorii consacrati la nivelul de jos, al firmelor mici si mijlocii.  Pentru a-si intari pozitia pe aceasta piata, Microsoft a achizitionat firma americane Great Plains Software, pentru pentru 1,1 miliarde de dolari, anul trecut cumparand si compania Navision (Danemarca), pentru suma de 1,3 miliarde de dolari.
Ieri, cel mai important producator de aplicatii software din lume urma sa lanseze pe piata programul Microsoft CRM 1.2, o versiune imbunatatita a editiei 1.0 introdusa in Statele Unite la inceputul acestui an. Aplicatia este valabila in limbile franceza, germana, italiana, spaniola, portugheza, daneza si olandeza. Lansarea are de asemenea un oarecare accent european, reflectand previziunile care mizeaza pe un succes mai mare al acestui produs pe pietele din Europa, comparativ cu Statele Unite.
Firma de cercetare Gartner estimeaza ca rata de introducere a aplicatiilor CRM in randul firmelor mici si mijlocii se va extinde in Europa, in urmatorii sapte ani, de la zece procente la 35%. Analistii estimeaza ca Microsoft va deveni in cel mult doi ani unul dintre primii cinci mari producatori de astfel de aplicatii, pe o piata pana acum fragmentata.  Licentele CRM obtinute de firmele mici si mijlocii in 2002 au acoperit aproape un sfert din veniturile de acest fel obtinute in Europa, de un miliard de dolari. La nivel global, aceste vanzari s-au cifrat la 2,8 miliarde de dolari.
Prima versiune de software CRM propusa de Microsoft a fost criticata pentru caracterul sau pur functional. Producatorul a atras un numar de aproape 1.000 de clienti, comparativ cu cei 3,6 milioane de utilizatori revendicati de concurentul britanic Sage. In plus, grupul american intampina dificultati in construirea de la zero a unei retele de redistributie. Putini se indoiesc insa ca planul Microsoft se va dovedi eficient in cele din urma, compania anticipand in acest sens investitii de 12 miliarde de dolari, in urmatorii sase ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO