Business Hi-Tech

Noul vicepresedinte al RCS: Cresterea n-a fost pe masura investitiilor. Vom fi si mai agresivi

Noul vicepresedinte al RCS: Cresterea n-a fost pe masura investitiilor. Vom fi si mai agresivi

Niculae Plesa, vicepresedinte al RCS&RDS: Schimbarea prin care trece RCS&RDS are in vedere faptul ca in ciuda efortului investitional de pana acum, cresterea companiei nu a fost atat de mare pe cat ar fi putut sa fie. (...) RCS&RDS trece printr-o schimbare foarte mare, iar o demonstratie a acestui lucru este inclusiv faptul ca stam acum de vorba la telefon, ca eu am fost convins sa preiau aceasta functie. (...) Una dintre preocuparile pe care le avem este legata de schimbarea site-urilor.

19.11.2009, 23:10 354

RCS&RDS, unul dintre cei mai mari operatori telecom locali,traverseaza o perioada de schimbari "majore" din punctul de vedereal strategiei comerciale, de comunicare si de marketing - cuobiectivul de a obtine o crestere "agresiva" a vanzarilor, spuneNiculae Plesa, care a preluat luna trecuta postul de vicepresedintepentru operatiuni comerciale si de marketing al companiei.

"Schimbarea prin care trece RCS&RDS are in vedere faptul cain ciuda efortului investitional de pana acum, cresterea companieinu a fost atat de mare pe cat ar fi putut sa fie", a sintetizatpentru ZF Niculae Plesa motivele care au determinat RCS&RDS sase lanseze intr-un efort de modificare a strategiei comerciale side marketing, si care a dus inclusiv la recrutarea sa in pozitia devicepresedinte. El va raspunde din noua pozitie de 2.000 din cei6.500 de angajati ai RCS si va coordona tot ceea ce inseamnamarketing si strategie comerciala ale RCS in Romania.

RCS&RDS, singura companie telecom controlata de un romancare a ajuns la afaceri anuale de aproape 400 mil. euro si care s-aextins si pe alte piete din Europa, este si una dintre cele maiindatorate firme locale, cu datorii totale de 566 mil. euro la 31decembrie 2008.

Schimbare intr-un moment dificil

Compania este cel mai mare furnizor local de servicii deinternet si televiziune (prin cablu si satelit) si al doilea marejucator pe telefonia fixa insa, in ciuda celei mai dure politici depreturi de pe piata, RCS&RDS a inceput sa piarda din vanzarilenoi din Romania in fata unor jucatori ca Romtelecom si UPC. Unexemplu concludent este cel al televiziunii prin satelit, unde inperioada aprilie 2008 - mai 2009 RCS a castigat aproximativ 100.000de clienti, in timp ce rivalii de la Romtelecom au castigat aproape400.000 de utilizatori noi. In plus, Romtelecom ataca si printr-ocompanie de cablu prezenta in orase mici - care are preturi cerivalizeaza cu cele ale RCS. Schimbarile la care lucreaza RCS vinsi intr-un moment in care piata telecom s-a consolidat odata cuachizitia Zapp, lasand singura mare companie romaneasca decomunicatii singura in fata a trei giganti: Orange, Vodafone siDeutsche Telekom / OTE.

Cine este insa romanul la care a apelat compania lui Teszaripentru a repozitiona compania pe piata si pentru a compensainclusiv plecarea fostului director comercial Ovidiu Ghiman larivalii de la Romtelecom?

"Sunt un vanzator foarte agresiv"

In varsta de 42 de ani, Niculae Plesa a fost implicat in ultimii14 ani in conducerea si dezvoltarea mai multor companii telecom. Elsi-a inceput cariera in 1993 la compania Comunicatii NationaleMobile (CNM), care oferea servicii de comunicatii prin intermediulpagerelor, si in care a ajuns de la agent de vanzari pana lafunctia de director general. El a mai lucrat si pentru Cable Visionof Romania (CVR) - o companie de cablu TV detinuta de Romtelecom.Ulterior, Plesa a fost implicat in dezvoltarea, in unele cazuri dela zero, si apoi la vanzarea mai multor companii telecomalternative, printre care Acces Net, 2K Telecom si Infogate Telecom(C-Zone). Ultima dintre companii a fost preluata deRCS&RDS.

"Performantele de business ale d-ului Niculae Plesa, experientaindelungata in dezvoltarea afacerilor cu profil telecom, instrategii de marketing si vanzari, au constituit un argumentputernic pentru numirea sa in functia de vicepresedinte deoperatiuni comerciale al RCS & RDS. Rolul domnului Plesa va fisa aduca brandul Digi pe o pozitie de forta in piata din Romania",a declarat presedintele RCS & RDS, Alexandru Oprea.

Plesa spune despre el ca este "un vanzator foarte agresiv" sicrede ca se va integra cu succes in cadrul RCS, in special avand invedere faptul ca operatorul este cunoscut pentru stilul agresiv dea atrage noi utilizatori. "Cred ca ma potrivesc foarte bine cuRCS&RDS, si ma voi lupta sa maximizez vanzarile", a spus Plesa."Sunt un veteran in aceasta industrie si nu stiu cati alti manageridin piata au experienta mea in telecomunicatii", spune managerulRCS, facand referire la lunga sa cariera in industria locala decomunicatii.

Campania de pe TV costa "milioane de euro"

Intrebat daca recrutarea sa de catre RCS&RDS sta in spatelecampaniei de publicitate a RCS&RDS pe TV - o actiuneneobisnuita pentru compania lui Zoltan Teszari -, Plesa spune caproiectul era deja in desfasurare cand a venit in companie.

"Nu am avut o implicare atat de mare in campanie, dar pot sa vaspun ca bugetul alocat este de cateva milioane de euro, nu de sutede mii de euro. Obiectivul acestei campanii este sa obtinem ocrestere agresiva a vanzarilor", a precizat Plesa pentru ZF.

In alta ordine de idei, vicepresedintele RCS spune ca operatorullucreaza pe mai multe planuri, si are in vedere inclusiv schimbareastructurii si designului site-urilor detinute de companie.

Vor sa schimbe designul si structura site-urilorRCS

"Una dintre preocuparile pe care le avem este legata deschimbarea site-urilor, de modificarea structurii si designuluiacestora. Suntem in plin rebranding sub umbrela Digi, astfel incaturmarim schimbarea structurii site-urilor, pentru ca utilizatoriisa poata gasi mai usor informatiile pe pagina web a companiei."

RCS are in acest moment site-uri diferite pentru fiecare liniede business, cu o structura relativ complicata. La un moment dat,un grup de utilizatori a realizat din proprie initiativa un sitepentru serviciile de telefonie mobila ale RCS&RDS, DigiMobil,intrucat in momentul respectiv compania nu publicase pe propriilepagini web decat foarte putine date despre telefonia mobila.

Plesa sustine ca nu poate oferi momentan mai multe detaliidespre noua strategie a RCS&RDS, la care "inca lucreaza", darspune ca aceasta va aduce multe schimbari pentru una dintre celemai discrete companii telecom din Romania.

"RCS&RDS trece printr-o schimbare foarte mare, iar odemonstratie a acestui lucru este inclusiv faptul ca stam acum devorba la telefon, ca eu am fost convins sa preiau aceasta functie",a spus el pentru ZF.

"Cand presedintele RCS&RDS mi-a propus sa imi asumresponsabilitatea conceperii si aplicarii strategiilor de marketingsi vanzari pentru RCS & RDS, am considerat ca aceasta era ceamai importanta provocare pe care am avut-o de-a lungul cariereimele. Si am decis sa accept propunerea de a conduce un sector atatde important din cadrul RCS & RDS si de a creste agresivvanzarile acestei companii care inregistreaza deja cifre de afaceride sute de milioane de euro."

RCS&RDS este cel mai mare jucator de pe piata locala decablu TV, televiziune prin satelit - cu peste 2,5 milioane declienti. Compania este si numarul unu pe internet, cu un milion declienti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO