Business Hi-Tech

Numărul de abonamente şi cartele la telefonia mobilă a scăzut cu 3,2%, la 23,6 milioane

Numărul de abonamente şi cartele la telefonia mobilă a scăzut cu 3,2%, la 23,6 milioane

Foto Shutterstock

Autor: Adrian Dumitrache - Mediafax

07.12.2011, 00:04 306

Numărul de abonamente şi cartele la telefonia mobilă a scăzut cu 3,2% în primele şase luni, la 23,6 milioane la 30 iunie, evoluţie care a condus şi la reducerea ratei de penetrare cu aproape 3 puncte procentuale, la 110,2%, potrivit datelor autorităţii de reglementare în telecom (ANCOM).

"Numărul cartelelor preplătite active a scăzut cu 4,5%, la 14,28 milioane, iar numărul abonamentelor persoanelor fizice s-a redus cu 2,2%, la 6,45 milioane, în timp ce numărul abonamentelor încheiate de persoane juridice a crescut cu 1,4%, la 2,86 milioane", a declarat marţi preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) Cătălin Marinescu.

Pe piaţa de telefonie mobilă activează şase operatori - Orange România, Vodafone România, Cosmote România, RCS&RDS, Romtelecom şi Telemobil.

Deşi numărul total de utilizatori a scăzut, traficul de voce a continuat să crească în sectorul telefoniei mobile, ajungând la 28,6 miliarde de minute, cu 7,8% mai mult decât în ultimele şase luni ale anului 2010, a menţionat Marinescu.

"Din traficul total de voce înregistrat în prima jumătate a acestui an, 85,7% (24,5 miliarde de minute) au reprezentat traficul în reţelele proprii ale operatorilor, în creştere cu 8,8% faţă de ultimul semestru al anului 2010. Atât traficul realizat către reţelele de telefonie fixă, cât şi cel către reţelele internaţionale au înregistrat creşteri - cu 12,5% (1,1 miliarde de minute), respectiv 6,9% (272 milioane de minute) -, în timp ce traficul către alte reţele de telefonie mobilă a înregistrat o scădere de 1,7% (2,7 miliarde de minute)", a afirmat Marinescu.

Potrivit datelor ANCOM. utilizatorii de cartele preplătite au acoperit 55% din traficul total, restul de 45% revenind deţinătorilor de abonamente. "Durata medie a unui apel iniţiat în reţelele mobile a înregistrat creşteri semnificative, indiferent de reţeaua în care s-a terminat apelul. Durata medie a unui apel a crescut la 2 minute şi 23 de secunde faţă de nivelul mediu de 2 minute şi 12 secunde înregistrat în a doua jumătate a anului 2010. Durata medie a unui apel efectuat de utili­zatorii de cartele preplătite a fost mai mare (2 minute şi 40 de secunde) comparativ cu durata medie a unui apel iniţiat de utilizatorii de abonament (2 minute şi 7 secunde)", a adăugat Marinescu.

În medie, în primul semestru al anului un utilizator a vorbit 3 ore şi 19 minute lunar prin intermediul telefonului mobil, în creştere cu 9% şi a transmis 36 de SMS-uri lunar, cu 33,4% mai mult.

"Acest lucru demonstrează faptul că operatorii au reuşit să îşi reconfigureze ofertele, adaptarea lor la noua realitate economică stimulând creşterea traficului, în ciuda scăderilor înregistrate de baza de clienţi", a mai spus şeful ANCOM.

În prima parte a anului au fost trimise 5,2 mi­liarde de mesaje scrise (SMS), în creştere cu 31,9% faţă de a doua jumătate a anului 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO