O avarie majoră la reţele de fibră optică din Germania, care fac legătura cu internet exchange-ul din Frankfurt - un nod cheie pentru reţelele globale de telecom - a dat peste cap furnizarea de servicii de comunicaţii şi în România pentru operatorii care aveau legături către acel nod pe o anumită rută (unde a fost înregistrată avaria), au declarat pentru ZF surse din piaţa de telecom. Nu este vorba de o infrastructura Deutsche Telekom ci de operatori de infrastructură internaţionali care oferă servicii pentru operatori, conform datelor ZF.
După apariţia incidentului operatorii au demarat procedurile de rutare a traficului pe alte rute, operaţiune care nu poate fi realizată instantaneu în asemenea cazuri şi pentru un asemenea volum de clienţi / date, au explicat pentru ZF din industrie.
Cele două companii afectate au fost Telekom România Mobile şi Orange România, care au şi publicat mesaje în legătură cu incidentul pe conturile de pe reţeaua socială Facebook.
“Dragi clienţi,
Întâmpinăm dificultăţi tehnice în asigurarea bunei funcţionări a serviciului de internet mobil.
Ne cerem scuze pentru inconvenient şi vă mulţumim pentru înţelegere şi răbdare.
Echipele tehnice lucrează pentru remedierea cât mai rapidă a acestei situaţii. Vom continua să vă ţinem la curent prin intermediul acestui canal”, au scris reprezentanţii Telekom România Mobile.
Reprezentanţii Orange au punctat faptul că avaria a avut loc în afara teritoriului României. “Ca urmare a unui incident de reţea, independent de Orange, petrecut în afara teritoriului României, o parte dintre clienţii noştri rezidenţiali şi de business nu au acces la internet fix. Echipele tehnice fac eforturi pentru a găsi cât mai rapid o soluţie de remediere, astfel încât serviciile să revină în funcţiune într-un timp cât mai scurt. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create.”
-----
UPDATE 21:55: Echipele tehnice lucrează pentru remedierea incidentului care afectează în continuare accesul unora dintre clienţii Orange, inclusiv al clienţilor NextGen Communications, la serviciile de internet fix sau la cele care depind de acestea. De asemenea, există întreruperi în funcţionarea unor aplicaţii şi a serviciului call center – 300. Este important de menţionat că serviciile mobile nu sunt şi nu au fost afectate de această situaţie.
Regretăm neplăcerile pe care clienţii noştri le întâmpină şi le mulţumim pentru răbdare. Având în vedere că incidentul este localizat în afara teritoriului României, timpul de readucere a serviciilor la parametri normali este mai lung”.