Business Hi-Tech

Orange testează la Cluj un nou concept de magazin “inteligent”, în care clienţii pot face comenzi de pe telefon, şi în care contractele se semnează digital nu pe hârtie. Galerie FOTO

 Orange testează în România un nou concept de magazin “inteligent”

Orange testează în România un nou concept de magazin “inteligent”

Autor: Adrian Seceleanu

19.03.2015, 13:46 2631

Orange a deschis joi în România, la Cluj Napoca, în premieră la nivelul grupului francez de telecomunicaţii, un nou concept de magazin “inteligent”, care - pe lângă un design diferit faţă de cel utilizat până acum de operator, pune accent pe utilizarea tehnologiilor digitale pentru a le oferi clienţilor servicii personalizate şi o experienţă mai bună.

Spre exemplu, clienţii Orange pot comanda produse expuse în magazin folosindu-şi smartphone-ul propriu şi aplicaţia Contul meu Orange, o premieră pe plan local, conform reprezentanţilor companiei. Pentru a folosi această facilitate, clienţii Orange trebuie să scaneze din aplicaţia Contul meu Orange, folosind camera foto a telefonului, codul QR al unui produs, iar ulterior pot merge direct la casă pentru a achita contravaloarea acestuia. Produsul va fi deja la casa de marcat, a explicat Cladiu Dragomir, directorul de vânzări şi distribuţie al Orange. Această facilitate este disponibilă doar în magazinul din Cluj.

Reprezentanţii companiei nu au dezvăluit la cât s-a ridicat investiţia în magazinul din Cluj, precizând doar că aceasta a fost mai mare decât în mod obişnuit având în vedere că acesta este un concept care este testat, pentru care s-au dezvoltat în premieră diferite elemente, a declarat Julien Ducarroz, directorul comercial al operatorului.

Magazinul, cu o suprafaţă de peste 300 de metri pătraţi (în creştere de 30%), are 17 angajaţi (faţă de 11 înainte de schimbare), şi este structurat în patru zone diferite, ce reflectă diferite medii: acasă, la birou, pentru divertisment şi fitness.

Orange şi-a propus să înlocuiască hârtia în noul magazin: clienţii primesc bon de ordine direct prin sms, pot urmări ofertele pe 18 ecrane interioare şi pe un videowall, precum şi pe telefoanele şi tabletele expuse, iar contractele se semnează în format electronic. Fiecare masă la care au loc interacţiunile între clienţi şi reprezentanţii Orange sunt dotate cu un dispozitiv Signotec care permite semnarea digitală a contractelor, care ulterior sunt disponibile în cloudul Orange, prin intermediul aplicaţiei “Contul meu Orange”.

Dacă sunt de acord, clienţii pot fi fotografiaţi la intrarea în magazin pentru a fi recunoscuţi de reprezentanţii Orange care urmează să îi asiste. Clienţii vor vedea la rândul lor pe ecranele din magazin poza angajatului Orange care urmează să le preia solicitarea.

O altă noutate este o masă digitală, la care, cu ajutorul unui reprezentant de vânzări, clienţii persoane fizice îşi pot configura propriul abonament, alegând serviciile şi resursele pe care le consideră potrivite. Clienţii persoane juridice au zone special amenajate în care pot discuta cu reprezentanţi de vânzări dedicaţi despre soluţii personalizate pentru afacerile lor. În magazin sunt câteva zeci de echipamente care pot fi testate live şi sute de accesorii.

Câte asemenea magazine vor fi deschise în România? “Vom valida acest concept, este clar că vom avea mai multe în România, dar nu ştim încă în acest moment câte vor fi”, a declarat Julien Ducarroz.

Orange a ales să deschidă în Cluj acest magazin luând în calcul şi poziţia puternică pe care o are operatorul în mod istoric în Transilvania, a precizat Jean Francois Fallacher, directorul general al companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO