Business Hi-Tech

Piata locala de publicitate online a scazut cu 25%, la 6,03 milioane euro

16.12.2009, 23:00 25

Piata de publicitate online din Romania a generat aproape 25,5milioane de lei (6,03 mil. euro) in primul semestru al anului 2009,in scadere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar increstere cu 58% fata de intervalul similar din 2007, indicarezultatele unui studiu efectuat asupra mai multor companii locale.Valoarea exacta a totalului vanzarilor companiilor participante lastudiu a fost de 25.498.023 RON (6 mil. euro) pentru primulsemestru din 2009, in scadere cu 25% fata de S1 2008, cand valoareatotala raportata a fost de 33.873.413 RON (9.227.801 euro), dar increstere cu 58% fata de S1 2007, cand totalul a fost de doar16.141.519 RON (4.844.538 euro). Studiul "Romanian OnlineAdvertising Study" (ROADS) a fost realizat de IAB Romania,asociatia industriei de publicitate online, in parteneriat cuPricewaterhouseCoopers Romania (PwC). Aflat la a treia editie,studiul aduna cifrele de vanzari directe ale celor mai importante14 companii din domeniu (regii si publisheri independenti), dar nuinclude, spre exemplu, veniturile realizate de Google in Romania."In ciuda scaderii resimtite in primul semestru, suntem de parereca publicitatea online din Romania are un bun potential decrestere, tinand cont de diferenta considerabila dintrecheltuielile pentru publicitatea online din Romania si celeinregistrate in celelalte state ale Uniunii Europene", a declaratRuxandra Bandila, Marketing & Business Development Director alPwC Romania. "De fapt, actuala criza economica s-ar putea dovedi uncatalizator al schimbarii din acest punct de vedere, tot mai multiadvertiseri alocand un buget consistent pentru publicitateaonline", a adaugat ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO