Business Hi-Tech

Producătorul clujean de soft Transart a avut afaceri mai mari cu 10%

Autor: Laurentiu Cotu

09.02.2012, 18:02 746

Compania Transart din Cluj-Napoca, furnizor de soluţii mobile pentru automatizarea forţei de vânzare şi merchandising (SFA), a realizat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 11 mil. lei (circa 2,6 mil. euro), în creştere cu 10,5% faţă de anul precedent. Afacerile companiei au fost susţinute de dezvoltarea colaborării cu principalii clienţi.

"Creşterea afacerilor Transart în 2011 se datorează în principal fructificării unor colaborări cu o serie de clienţi, cu care am demarat sau continuat proiecte de mai mare anvergură pentru piaţa externă, în principal pe zona de SFA şi proiecte de Business Intelligence", a declarat Marius Iurian, managing partner Transart.

În ceea ce priveşte vânzările de pe piaţa locală, conducerea companiei spune că Transart a devenit mai flexibilă pe segmentul furnizării aplicaţiilor, în rate sau în regim SaaS (Software as a Service), model bazat pe închirierea aplicaţiilor şi plata lunară a serviciilor consumate.

Transart dezvoltă soluţii mobile din gama SFA (Sales Force Automation) pentru producătorii şi distribuitorilor din FMCG (bere, băuturi, cafea, alimente, cosmetice), industria farmaceutică, dar şi din alte domenii. Totodată, Transart este unul dintre furnizorii de soluţii software complete ERP Ă SFA Ă WMS Ă BI, pentru companiile mici şi medii care desfăşoară activităţi de import, comerţ şi distribuţie. Anul trecut, compania clujeană şi-a mărit portofoliul cu 157 de clienţi noi, companii româneşti care au ales cel puţin una dintre aplicaţiile Transart, din gama ERP sau SFA.

"Din perspectiva dezvoltării liniilor de business Transart, putem spune că anul 2011 a fost benefic pentru divizia de Business Intelligence (BI), unde am înregistrat o creştere de 80%. Am contractat şi demarat mai multe proiecte pe platforma Microsoft BI, SQL Server&Sharepoint cu clienţi precum Heineken România sau Kraft Foods. Pentru Kraft Foods avem proiecte distincte în Turcia, Bulgaria, România, plus un proiect regional", a mai spus Iurian.

Pentru clienţii care utilizează una din aplicaţiile din gama ERP (B-ORG ERP şi Neomanager 7), Transart a lansat pe piaţă BI Adviser, un produs din categoria Business Intelligence bazat pe tehnologia QlikView.

Pe lângă BI Adviser, Transart a mai lansat în 2011 pe piaţa italiană, prin intermediul partenerului DSM Group, aplicaţia CCM Suite-Customer&Channel Management, adresată în principal producătorilor din FMCG care lucrează direct cu Key Accounts (KA de genul Carrefour, Auchan sau Cora). Acest produs este un instrument de planificare strategică care oferă suport operaţional pentru departamentele de trade-marketing (suport în planificarea şi monitorizarea execuţiei planurilor de business cu fiecare KA în parte).

Anul trecut, Transart şi-a extins afacerile pe piaţa externă, prin divizia de soluţii mobile Hermes şi divizia de Business Intelligence. Dacă până în anul 2010, compania era prezentă în opt ţări (Croaţia, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Cehia, Ucraina şi Rusia) doar cu produsul Hermes SFA, anul trecut au apărut suplimentar oportunităţi în zona de BI. Astfel, în 2011 Transart a intrat şi pe pieţele din Bosnia (cu produsul Hermes SFA pentru filiala StarBev) în Slovenia (Hermes SFA la Kraft Foods EAM-East Adriatic Market) şi în Turcia, cu un proiect de Business Intelligence pentru Kraft Foods.

Soluţiile Transart includ aplicaţia Hermes pentru automatizarea forţei de vânzare şi merchandising, B-ORG, sistemul de tip ERP (Enterprise Resource Planning) pentru firmele medii şi mari, Neomanager, sistem integrat pentru managementul IMM-urilor, soluţiile pentru logistică Hermes Logistic WMS, aplicaţii web sau BI Adviser.

Printre clienţii Transart de numără Unilever South-Central Europe, StarBev/InBev, Kraft Foods, A&D Pharma&Mediplus, Heineken România, Walmark România, Arctic România, Beko Rusia, Johnson &Johnson, Julius Meinl România, Tymbark Maspex România, Strauss România sau Delta Medical. Totodată, aplicaţiile Transart sunt utilizate şi de Germanos, Eximtur, Zarea, Prodvinalco, Univer Product, Prober Com, Amigo&Intercost, Top C&S Distribution, Micro Components, System Plus, Eta2U, dar şi de alte companii.

Transart avea anul trecut 100 angajaţi în Cluj-Napoca şi în filialele companiei din Bucureşti, Iaşi şi Timişoara. Compania a fost înfiinţată în anul 1997 cu capital privat şi principal obiect de activitate furnizarea de soluţii software pentru piaţa de afaceri. Transart a încheiat anul 2010 cu afaceri de 9,9 mil. lei (circa 2,5 mil. euro) şi un număr mediu de 90 de angajaţi, conform site-lui Ministerului Finanţelor Publice.

Din 2005 Transart este Microsoft Gold Certified Partner, iar din anul 2007 compania a devenit partener ISV (Independent Software Vendor) al Motorola Enterprise Mobility Division în România. Transart face parte din DSM Group, unul dintre cei mai importanţi parteneri Motorola din Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO