Business Hi-Tech

Publicitatea pe Net este gata pentru un an record

18.01.2005, 00:00 16

Piata de publicitate online ar putea avea in 2005 cel mai bun an din istorie, interesul marilor companii de a-si face reclama pe Internet contribuind la scaderea bugetelor indreptate catre televiziuni si ziare, sunt de parere o serie de analisti citati de publicatia USA Today.
Cresterea cererii pentru anunturi publicitare sub forma de mici filmulete, observata de gigantii Google si Yahoo, combinata cu sporirea numarului de utilizatori care au acces la Internet de mare viteza, ar putea face ca bugetele de publicitate din piata americana sa depaseasca pentru prima oara bariera celor 10 miliarde de dolari, spun specialistii.
Astfel, anul acesta ar putea fi al doilea consecutiv cand piata de publicitate online creste cu 20% in Statele Unite. Ultima industrie care a crescut atat de rapid a fost cablul TV, in perioada 1988-1990, a apreciat David Hallerman, analist pentru compania eMarketer.
Printre cele mai de cerute reclame pe Internet se numara cele la medicamente, masini si produse din industria divertismentului, se arata intr-un raport al companiei Goldman Sachs. Aceeasi sursa mentioneaza ca reclamele online incep sa devina o componenta nelipsita a oricarei campanii publicitare majore, ceea ce reprezinta o sursa de neliniste pentru mediile traditionale.
"Piata de publicitate online ar putea sa inregistreze o crestere fenomenala fara sa faca nimic altceva decat sa atraga venituri dinspre ziare si televiziuni", este de parere Royal Farros, directorul executiv al MessageCast, o companie care ofera stiri online.
Conform eMarketer, anul acesta publicitatea online ar putea ajunge la 4% din totalul pietei de publicitate din Statele Unite, in crestere fata de 3,5% anul trecut.
Principalele motive ale evolutiei pozitive a pietei sunt trei, comenteaza USA Today: link-urile sponsorizate, afisate de motoarele de cautare alaturi rezultate, numarul in crestere al persoanelor care au acces la Internet (si constituie, deci, un posibil public tinta pentru reclame) si viteza de acces la Internet tot mai mare (care permite afisarea de reclame din ce in ce mai sofisticate).
"Link-urile sponsorizate au devenit o tinta importanta pentru bugetele de publicitate ale marilor companii", a declarat Ted Meisel, reprezentant al Yahoo. In acelasi timp, Google a obtinut mai mult de jumatate din veniturile pe trimestrul incheiat in septembrie - aproximativ 400 de milioane $ (322 milioane de euro) din publicitatea afisata alaturi de cautari, mai scrie publicatia americana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO