Business Hi-Tech

Ritmul de crestere al publicitatii online va scadea pana la 6,8% in 2010

27.09.2006, 19:04 6

Desi piata de publicitate online din SUA a crescut conform asteptarilor in primele sase luni ale anului, specialistii indica o scadere a ritmului de crestere pentru a doua jumatate a anului, scrie presa internationala.
Piata de publicitate online din SUA va creste in acest an cu 26,8%, la 15,9 miliarde dolari (12,4 mld. euro), avand un ritm de crestere ce depaseste piata traditionala de publicitate, conform unui studiu realizat de compania de cercetare a pietei eMarketer. Totusi, acest an va fi primul in care cresterea va fi sub 30%. Temperarea cresterii este explicata printr-o maturizare a pietei, a declarat Geoff Ramsey, director executiv eMarketer.
"Este foarte greu de sustinut un ritm de crestere de 30% timp de trei ani la rand", a spus el. Piata de publicitate online din SUA va creste pana la 25,2 miliarde de dolari (20 mld. euro) in 2001, conform eMarketer. In tot acest timp, ritmul de crestere va scadea la 15,1% in 2007 si 6,8% in 2010.
"Internetul va avea in continuare un ritm de crestere mai mare fata de televiziune sau alte tipuri de media, insa acest ritm va scadea pana la un nivel ce poate fi sustinut de piata", a explicat Ramsey.
Un studiu separat a aratat ca in primele sase luni, piata de publicitate din SUA a crescut cu 37% in primele sase luni, la aproape 8 miliarde de dolari (6,2 mld. euro). Pentru al doilea trimestru al anului, veniturile din publicitatea online au fost aproximativ 4,1 miliarde de dolari (3,2 mld. euro), cu 36% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform studiului realizat de Interactive Advertising Bureau si PriceWaterhouseCoopers. Veniturile obtinute din publicitatea de pe motoarele de cautare au crescut cu 40% in prima jumatate a acestui an.
Parerea eMarketer privind scaderea ritmului de crestere al publicitatii online este intarita si de declaratiile oficialilor Yahoo!, care au precizat ca in trimestrul trei al acestui an vor obtine rezultatele conform celor mai pesimiste estimari facute de oficialii companiei anterior.
Ei au adaugat ca in aceasta perioada au inregistrat o scadere a investitiilor in publicitatea online din partea producatorilor de automobile si a companiilor din domeniul serviciilor financiare - doua dintre categoriile de companii ce investesc cel mai mult in publicitatea online. De la anunt, pe piata se discuta daca numai Yahoo! este afectata sau daca este un semnal ce indica o evolutie pentru intreaga piata.
Totusi, un grup de companii media au dat publicitatii un raport care indica faptul ca publicitatea online va creste in trimestrul trei. Raportul intocmit de Online Publishers Association estimeaza o crestere a pietei de publicitate online cu 28% in trimestrul trei. In plus, raportul specifica faptul ca nu exista nicio categorie de publicitate online care sa inregistreze o scadere a ritmului de crestere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO