Business Hi-Tech

Roberts: Pretul platit pentru actiunile BitDefender a stabilit un prag minim pentru investitii viitoare

Roberts: Pretul platit pentru actiunile  BitDefender a stabilit un prag minim pentru investitii viitoare

Beau Roberts, directorul global de marketing al BitDefender: Investitorii mizeaza pe faptul ca BitDefender, prin tehnologia pe care o dezvolta, va reusi sa exploateze noi piete emergente, cum ar fi dispozitivele mobile

04.01.2008, 18:40 36

La Inceputul lunii decembrie, un grup de sapte investitori romani si americani a platit 7 mil. dolari (4,8 mil. euro) pentru a prelua o participatie sub 7% din BitDefender, evaluand compania la peste 100 mil. dolari (68 mil. euro).
"Aceasta prima investitie, realizata de catre persoane particulare, a formalizat valoarea companiei si a stabilit un prag minim pentru investitii viitoare", a declarat Roberts. "Este un lucru pozitiv pentru companie, deoarece investitorii vor putea furniza o mult dorita expertiza cu privire la pregatirea BitDefender pentru o listare la bursa, dar si pentru atragerea altor investitori", a adaugat reprezentantul companiei.
Roberts, care lucreaza in piata de IT de circa 20 de ani (inclusiv la competitorii McAfee si TrendMicro) considera ca atunci cand vine vorba de dezvoltare si extindere, nicio companie nu trebuie sa se grabeasca.
"Chiar am fost surprins ca s-a intamplat asa rapid", a spus Roberts, adaugand ca, initial, nu se astepta la o investitie externa decat in 2008. Cred ca a fost normal ca Florin Talpes (fondatorul BitDefender - n.red.) sa opteze pentru un grup de investitori particulari si nu pentru fonduri de investitii. Investitorii individuali sunt mult mai precauti cu banii lor decat sunt majoritatea fondurilor. Un fond poate face mai multe greseli, insa acestea se compenseaza daca au o investitie reusita", a spus Roberts.
Faptul ca investitorii sunt romani si americani cu puternice legaturi catre Romania asigura un nivel mai ridicat de incredere decat orice fond de investitii, considera Roberts.
"O dovada a acestui lucru este faptul ca acestia au acceptat sa investeasca in companie desi aceasta inca nu are incheiat procesul de audit. Majoritatea fondurilor de investitii din Statele Unite ar fi profitat de acest aspect in timpul negocierilor", a adaugat Roberts.
Acesti primi investitori stabilesc pretul minim care trebuie achitat pentru a intra in companie, insa, in acelasi timp, isi asuma riscul cel mai mare. Cu toate acestea, piata solutiilor anti-virus este matura. Investitorii nu mizeaza insa pe faptul ca BitDefender va castiga procente semnificative din cotele de piata ale rivalilor sai, precum Symantec si McAfee. Ei se asteapta ca BitDefender, prin tehnologia pe care o dezvolta, sa exploateze noi piete emergente - dispozitivele mobile, spre exemplu, sau un nou tip de solutie de securitate pe care o vom inventa", a declarat Roberts, fara a oferi insa mai multe detalii.
El a precizat insa ca BitDefender se pregateste sa lanseze o noua suita de securitate pentru sectorul IMM in primavara anului viitor, perioada in care isi va anunta strategia cu privire la segmentul SaaS (Software as a Service). Anterior, Roberts a declarat pentru ZF ca SaaS, un domeniu vizat si de catre principalul concurent Symantec, va reprezenta un important factor de crestere care va contribui la atingerea obiectivului companiei de a controla 5% din piata solutiilor de profil pana in 2010.
"Solutia noastra dedicata IMM-urilor a ramas putin in urma, fiind circa doi ani si jumatate de la ultima revizie majora. Printre principalele noutati se numara suportul pentru 64 de biti si Windows Vista", a precizat Roberts.
El a adaugat ca Vista este o cerinta din ce in ce mai solicitata de catre producatorii de sisteme, desi sistemul de operare nu este foarte popular. "Chiar daca 90% din computerele reseller-ului au Windows XP instalat, trebuie asigurata compatibilitatea si pentru Vista".
Vista inregistreaza intr-adevar o crestere pe segmentul consumer, insa acest lucru se datoreaza faptului ca sistemul este preinstalat pe PC-uri noi, explica Roberts. El a mai spus ca Vista nu a reusit sa starneasca interesul pietei, cum s-a intamplat cu XP sau cu recentul sistem de operare de la Apple (Mac OS X Leopard).
Roberts nu a exclus nici posibilitatea lansarii in viitor a unei versiuni BitDefender pentru platforma Macintosh de la Apple. "Nu va fi o piata-cheie, insa, daca am avea o solutie pentru Mac pe care sa o oferim impreuna cu versiunea pentru PC-uri, vom putea atrage consumatori si companii care utilizeaza ambele platforme. In mediul de afaceri sunt vizate in special firmele care au un departament special in care utilizeaza Mac-uri (DTP/ desktop publishing, creatie publicitara etc.)", a declarat Roberts.
"Faptul ca BitDefender se axeaza pe oferirea unor solutii adaptate special pentru sectorul IMM reprezinta un avantaj care va asigura cresterea puternica a companiei in SUA", a declarat Vincent Hwang, directorul global de management al produselor BitDefender.
Hwang, care a lucrat in trecut la Symantec si TrendMicro, considera ca majoritatea jucatorilor mari de pe piata nu dezvolta produse personalizate pentru firmele de dimensiuni reduse, preferand sa recosmetizeze versiunea enterprise a solutiei de securitate. "Aceste produse au succes nu neaparat pentru ca sunt solutia potrivita, ci pentru ca nu exista alternative", a adaugat Hwang.
De aceea, considera el, BitDefender va avea un rol important de jucat in dezvoltarea si modelarea pietei solutiilor de securitate informatica. "Nu mai este vorba despre dezvoltarea unui produs mai bun, ci despre dezvoltarea unui produs adecvat. Si, avand solutia potrivita pentru clientul vizat, asigura, teoretic, si vanzarea acesteia", a spus Hwang.
In ceea ce priveste viitorul companiei, Roberts spune ca se asteapta la o alta investitie spre sfarsitul primului semestru al anului viitor sau inceptul celui de-al doilea semestru. Desi a precizat ca este vorba numai de speculatii, Roberts considera ca ar fi in interesul companiei sa atraga investitii din partea unui fond american, pentru a-si extinde mai rapid prezenta pe aceasta piata.
El se asteapta ca o parte din banii recent obtinuti sa fie folositi in acest sens. "Insa, extinderea biroului din Statele Unite nu reprezinta o necesitate. Trebuie sa ne axam pe dezvoltarea businessului, care, la randul lui, va determina extinderea biroului", a declarat Roberts. Reprezentantul companiei a precizat ca este posibil ca BitDefender sa preia companii mici pe piata din Statele Unite, dar este mai probabil sa achizitioneze tehnologii (coduri sursa etc), amintind de tranzactia Microsoft - Gecad din 2003.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO