Business Hi-Tech

Romtelecom a adaugat in primele patru luni 60.000 de clienti noi pe Internet

Romtelecom a adaugat in primele patru luni 60.000 de clienti noi pe Internet

Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom: Evaluam in acest moment modalitati prin care sa stimulam folosirea telefoniei fixe

19.04.2007, 19:54 21

Romtelecom, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de comunicatii, a atins la jumatatea lunii aprilie un numar de 150.000 de clienti pentru serviciile de Internet prin banda larga ClickNet, in crestere cu aproximativ 60.000 fata de sfarsitul anului trecut.
Compania a anuntat aceste cifre in contextul lansarii, alaturi de MTV Romania, a "primei televiziuni online personalizate", in fapt o aplicatie online, disponibila la adresa www.mtvondemand.ro, care le permite clientilor de Internet ai operatorului sa selecteze si sa vizioneze clipurile muzicale si showurile de televiziune preferate.
Confruntata cu o scadere puternica a numarului de abonati si a traficului de voce pentru serviciile traditionale de telefonie fixa, fapt reflectat si in cifra de afaceri si profitul operatorului pe 2006, compania incearca sa intre pe segmente noi de piata pentru a crea noi centre de venituri si profit, concentrate pe Internet si divertisment. Un exemplu este lansarea de anul trecut a serviciului de televiziune prin satelit Dolce, considerata si de concurentii companiei cea mai buna mutare a Romtelecom pe 2006.
Cresterea numarului de clienti pentru serviciul de Internet al Romtelecom este in mod particular importanta pentru companie in conditiile in care anul trecut, pe langa scaderea cu 500.000 a numarului de abonati ai serviciilor de telefonie fixa, una dintre cele mai mari probleme identificate de oficialii Romtelecom pe 2006 a fost ratarea obiectivului de a ajunge la 150.000 de clienti pe serviciile Internet in banda larga. Operatorul a raportat pentru 2006 89.000 de clienti pentru serviciile ClickNet.
"Este adevarat ca dezvoltarea tehnologica din ultimii ani a generat o tendinta de scadere a utilizarii telefoniei fixe in intreaga lume. Cu toate acestea, intreaga industrie este de acord ca aceste comunicatii fixe au viitor, mai ales prin furnizarea de servicii de continut si de Internet de banda larga. Aceasta este, de altfel, directia asumata de Romtelecom pentru viitor. Ar trebui sa mentionam, totodata, ca evaluam in acest moment modalitati prin care sa stimulam folosirea telefoniei fixe. In ceea ce priveste Internetul de banda larga, ar trebui sa spunem ca anul trecut mai erau multe de facut pentru optimizarea retelei, astfel incat aceasta sa poata sustine un volum mai mare al vanzarilor. In prezent am depasit 150.000 de clienti, iar planurile noastre de vanzari pentru 2007 sunt foarte ambitioase", a declarat pentru ZF Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.
In ce priveste lansarea "televiziuniii online" MTV on demand, oficialii companiei afirma ca "prin asocierea cu MTV, care are cu preponderenta un public tanar, vom aduce un grad de vizibilitate ridicat asupra serviciilor ClickNet in randul acestora".
In acest moment, clientii ClickNet ai Romtelecom pot accesa gratuit o colectie de peste 1.000 de videoclipuri si emisiuni de divertisment, marca MTV, atat din industria romaneasca, cat si din cea internationala. Pe MTV on demand vor fi disponibile, de asemenea, topurile si emisiunile de stiri ale postului de televiziune MTV. Conform Romtelecom, numarul de videoclipuri disponibile va creste la cateva mii pana la finele anului.
Compania nu a precizat valoarea investitiei in acest proiect si nici daca pe pagina web vor fi afisate si bannere sau spoturi video publicitare. Romtelecom a raportat anul trecut venituri in scadere cu 3,8% fata de 2005, de 894,8 mil. euro, si un profit 55,2 mil. euro, mai mic cu 35%. Compania se confrunta cu o competitie puternica din partea operatorilor de cablu TV si de telefonie mobila.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24